Gegužės 03 d.

Tvarumas įmonėms svarbus, bet dar ne visada pasiekiamas

2022-10-21 10:00 Dalintis:

Ar žinojote, jog net 40 % teiginių apie produktų ir paslaugų žalumą internete gali klaidinti vartotojus?

Tarptautinė organizacija International Consumer Protection Enforcement Network (ICPEN) kasmet vykdo interneto svetainių stebėseną, kuri suteikia vartotojų teisių apsaugos institucijoms visame pasaulyje galimybę atkreipti dėmesį į nesąžiningą, apgaulingą ar tikrovės neatitinkantį informacijos pateikimą internete. Vienas paskutinių tokių internetinių svetainių patikrinimų dėmesį sutelkė į klaidinančius teiginius, susijusius su aplinkosauga.

Komunikacija, susijusi su produktų ekologiškumu, jų poveikiu aplinkai – jau gana įprastas ir įmonių mielai naudojamas įrankis. Todėl svarbu geriau suprasti ne tik tai, kaip ekologiškumu grįsta rinkodara veikia vartotojus ir prisideda prie sprendimo įsigyti konkretų produktą, bet ir išsiaiškinti, ar priimdami sprendimą vartotojai tikrai supranta jiems pateikiamą informaciją ir jos patikimumą. 

Minėto tyrimo organizatoriai nustatė, kad net 4 iš 10 tirtų svetainių buvo naudojama taktika, kuri gali būti laikoma klaidinančia ir todėl – galimai pažeidžiančia vartotojų teises žinoti objektyvią ir teisingą informaciją. Tarp tokių pavyzdžių buvo:

  • neaiškūs teiginiai ir neaiškios formuluotės, įskaitant tokius terminus kaip ekologiškas ar tvarus arba nuorodas į natūralius produktus be tinkamo paaiškinimo, kas tai yra, ar įrodymų, jog produktai tikrai pasižymi nurodytomis savybėmis;
  • naudojami su akredituota organizacija nesusiję nuosavų prekės ženklų ekologiniai logotipai ir etiketės;
  • tam tikros informacijos, pavyzdžiui, apie gaminio užterštumo lygį, slėpimas arba nutylėjimas, siekiant, kad jis atrodytų ekologiškesnis.

Vertinant šios interneto svetainių stebėsenos rezultatus matyti, jog organizacijoms teiginiai apie aplinkosaugą, tvarumą ar produktų ekologiškumą – iš tiesų yra svarbūs ir noriai naudojami komunikuojant produktų ir paslaugų vertes. Vis dėlto, nemaža dalis organizacijų šių teiginių neskuba ar negeba pagrįsti objektyviais duomenimis. 

Tikėtina, jog ateityje tvarumo dėmuo produktų rinkodaroje ir komunikacijoje vaidins vis didesnį vaidmenį. Tačiau tam, kad įmonės galėtų kurti tvaresnius sprendimus joms pačioms reikės transformuotis ir tapti tvaresnėmis pačioms bei į tvarumą orientuoti visą tiekimo grandinę. 

Siekdamas prisidėti prie žaliosios transformacijos Lietuvoje ir Europoje Lietuvos inovacijų centras įgyvendina tarptautinę iniciatyvą STAGE: Sustainable Transition to the Agile and Green Enterprise.

Įgyvendindami STAGE drauge su partneriais sukursime perėjimo prie tvarumo ekosistemą, apmokysime tvarumo konsultantus ir suteiksime aukštos kokybės perėjimo prie tvarumo paslaugas ne mažiau kaip 2 000 Europos pramonės mažų bei vidutinių įmonių. STAGE komandos tikslas – pasiekti, kad iniciatyvoje dalyvausiančios MVĮ taptų veržliomis ir ekologiškomis įmonėmis, konkurencingomis ir tvariomis Europos pramonės ekonomikos lyderėmis. 

Kelias iki šio ambicingo tikslo įgyvendinimo jau pradėtas, o iniciatyvą įgyvendinantys partneriai susitiko Kaune, kur buvo aptartas ne tik iniciatyvos įgyvendinimo progresas, bet ir tolimesni planai. STAGE suteiks daug galimybių tvarumo keliu eiti siekiančioms MVĮ, tad jei susidomėjote – sekite STAGE naujienas ir nepraleiskite būsimų kvietimų – užsiprenumeruokite naujienas svetainėje www.stagepartners.eu ir sužinokite apie jas pirmieji.

Šaltinis: Lietuvos inovacijų centras


Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location