Gegužės 15 d.

Internetinės prekybos platformos – įrankis mažoms ir didelėms įmonėms išeiti į užsienio rinkas

2019-05-30 07:50 Dalintis:

Daugelis įmonių, ypač mažųjų, prieš mąstydamos apie didelio srauto eksportą į užsienį, gali išbandyti savo produktų ir paslaugų paklausą per internetines prekybos platformas. Tai leidžia joms ne tik įvertinti savo potencialą, bet ir itin greitai bei gana pigiai sužinoti, kokiose rinkose jų gaminiai turi paklausą ir yra populiarūs, o kur iš esmės reikėtų keisti visą prieigą. Tačiau gamintojai dažnai neišnaudoja internetinių platformų galimybių, nes neturi aiškios e-rinkodaros strategijos ir resursų jai įgyvendinti.

Gegužės 13 d. Lietuvos inovacijų centras sukvietė smulkaus ir vidutinio verslo atstovus į susitikimą inovacijų produktų vystymui, elektroniniams pirkimams, išmaniajai gamybai, e-pardavimams ir rinkodarai, b2b e-prekybai bei ateities valiutoms aptarti. Susitikime dalyvavo įmonių (gamintojų įmonės, ieškančios naujų pardavimo kanalų, jaunos įmonės, kuriančios savo pardavimų strategijas) atstovai.

Pasak e-komercijos ir e-rinkodaros eksperto Vytauto Vorobjovo, internetinės prekybos platformos leidžia išsibandyti įmonėms savo produkto paklausą didžiausiose Europos rinkose: Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje. Įmonės galėtų pradėti formuoti savo veiklos plėtrą nuo pasibandymo šiose rinkose. Vėliau galima išbandyti Ameriką, Kanadą bei kitas šalis.

V. Vorobjovas siūlo pažintį su užsienio rinkomis pradėti nuo tokių internetinės prekybos platformų kaip Amazon. Pasak jo, labai svarbu tokiose prekybos platformose eksperimentuoti nuo pat pradžių: įkelti po kelis produktus, žiūrėti, kaip reaguoja klientai. ir koreguoti savo rinkodaros strategiją. „Internetinės platformos nuolatos keičiasi, tam reikia skirti ir laiko, ir dėmesio dirbant su jomis, bei išlaikyti pokyčių spartą, keičiantis kartu su rinka“, – sako jis.

Ekspertas rekomenduoja savo produkciją išbandyti iš karto keliose šalyse, net jei iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad šios rinkos jūsų produktui netinkamos. „Pavyzdžiui, Prancūzija ir Italija labai mielai perka merino vilnos kojines, nors standartiškai galvotume, kad tai labiau šiaurės šalių produktas. Tačiau ir Pietų valstybėse yra regionų, kur būna ir vėsių dienų, o šildymo sistemos juose nėra. Todėl verta eksperimentuoti, bandyti, klysti, nes tai leidžia atrasti, kuriose šalyse produktas turi paklausą“, – paaiškina V. Vorobjovas. Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad internetinės perkybos platformose vertinami brandūs gamintojai, kurie kuria produktą jau kelerius metus, o ne trumpalaikiai kitų produktų perpardavinėtojai.

Be visų jau minėtų internetinių platformų privalumų, dar galima pasinaudoti ir šių platformų sandėliais bei jų pristatymo sistema. Žinoma, pristatymo procesą galima organizuoti ir patiems. Viskas priklauso nuo gamybos bei pardavimų ypatumų. Atsižvelgiant į juos reikėtų rinktis konkrečiai įmonei naudingesnį metodą.

Lietuvos inovacijų centras priklauso tarptautiniam konsorciumui Future Ecom, kuris siekia sumažinti reguliacinius barjerus ir atverti egzistuojančias technologines galimybes verslui plėstis Europos rinkose be sienų. Konsorciumo veiklos vykdomos pagal Europos teritorinio bendradarbiavimo programą Interreg Europe ir finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Šaltinis: Lietuvos inovacijų centras.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location