Gegužės 03 d.

Inovatyvūs produktai gali būti kuriami sujungiant rankų darbą ir naujausias technologijas

2022-10-28 13:00 Dalintis:

Šiandien viena stipriausių Panevėžio sričių – pramonė – auga pasitelkdama pažangius sprendimus. Jos dėka įgyvendinamas užsibrėžtas miesto tikslas – tapti inovatyvios pramonės centru. Panevėžio plėtros agentūra lankosi įmonėse, žengiančiose drauge su Pramonė 4.0 tendencijomis ir pristato jų kuriamus sprendimus, integruojamus į pasaulinės vertės kūrimo grandines.

INOVATYVŪS PRODUKTAI GALI BŪTI KURIAMI SUJUNGIANT RANKŲ DARBĄ IR NAUJAUSIAS TECHNOLOGIJAS

Taikant „Pramonės 4.0“ sprendimus versle – dažniausiai automatizuojami, skaitmeninami procesai. Visgi maisto ir gėrimų gamybos sektoriaus atstovai pastebi, kad kartais norint atliepti aukštus kliento kokybės lūkesčius žmogaus darbas neišvengiamas. Apie inovatyvių sprendimų ir rankų darbo derinimą bei strategiją, padedančią integruotis į pasaulines pridėtinės vertės grandines, pasakoja prekės ženklą „Super Garden“ valdančios UAB „Geld Baltic“ pardavimų vadove Erika Tiškevičiūte.

ĮMONĖJE TAIKOMI PROCESAI LEIDŽIA DERINTI INOVACIJAS IR RANKŲ DARBĄ 

Mūsų gaminama produkcija – liofilizuoti vaisių, daržovių, mėsos ar pieno produktų užkandžiai. Jie išgaunami naujos technologijos džiovinimo būdu – užšaldant produkte esantį vandenį, paverčiant jį dujomis ir išdžiovinant šalčiu vakuuminėje erdvėje. Šiuo mūsų dar vadinamu „auksiniu“ konservavimo būdu pagamintas maisto produktas išsaugo naudingas maistines savybes ir mažame gabalėlyje pateikia didelį kiekį žmogaus organizmui naudingų medžiagų.

Pati gamta pasiūlė šį konservavimo būdą, tačiau prireikė daugybės metų, kol vėl jį atradome. Tai JAV nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) patentuota technologija. Dažnai pusiau juokais, pusiau rimtai tiek mes patys, tiek pirkėjai „Super Garden“ produktus vadiname kosmonautų maistu, kuris tapo prieinamas visiems – siekiame, kad mūsų užkandžiai taptų žmonių kasdienybės dalimi visame pasaulyje.

Tikriausiai sunku įsivaizduoti, kad kąsnio dydžio užkandžio gabalėlyje telpa nemaža sauja uogų. Kitas produkto išskirtinumas – ilgas jo galiojimo laikas, produktai išlieka švieži net iki 20 metų! Vis tik Europoje galiojantys maisto saugos reglamentai įpareigoja nurodyti kur kas trumpesnį – 2 metų galiojimo laikotarpį. Žinoma, svarbu, kaip produktas bus laikomas. Norint jį išlaikyti šviežią ilgiau, reikėtų saugoti nuo saulės vėsioje patalpoje. Mes tam naudojame perdirbto plastiko pakuotes, kurias sandariname folija, o nuo saulės papildomai apsaugo ir popierinė etiketė. Taip užtikriname produkto ilgaamžiškumą ir tvarumą.

Užsukus į mūsų gamybos patalpas, gali stebinti, kad vis dar naudojame nemažai rankų darbo. Jį pasitelkiame, kad atitiktume aukščiausius kokybės standartus. Gamyboje naudojame jau atrinktus vaisius ir uogas iš ūkių, tačiau šaltyje išdžiovintą šviesesnę uogą pastebi ir atrenka tik žmogaus akys ir rankos. Netaisyklingos formos, spalvos produktai panaudojami kitiems įmonės gaminiams.

Vienas pavyzdžių – ledų lazdelės, jų trupinius paverčiame milteliais pieno kokteiliams ar papuošimams gaminti. Bendradarbiaujame ir su kitais gamintojais – dalis prekinės išvaizdos neturinčių uogų panaudojamos medaus, šokolado ar net kosmetikos ir ekologiškų žvakių gamybai.

Rinkdamiesi tiekėjus prioritetą teikiame Lietuvoje užaugintoms uogoms, daržovėms ir vaisiams. Turime sutartis su 35 Lietuvos ūkininkais, trys iš jų – iš Panevėžio rajono. Pažagienių uogų ūkyje užauginamos mūsų produkcijai naudojamos šilauogės, Raguvoje – ekologiški juodieji serbentai, Trakiškyje – moliūgai.

Mūsų siūloma produkcija primena klientams tokias primirštas uogas kaip šermukšnis, putinas ar medlieva. Deja, mūsų šalyje derliaus sezonas labai trumpas, todėl remiamės ir šalia Lietuvos esančių ūkių pajėgumais – jie leidžia užtikrinti tiek įsipareigojimus vietos prekybos tinklams, tiek į viršų šaunančius eksporto rodiklius.

Kita svarbi mūsų strategijos dalis – atvirumas klientų poreikiams ir bendradarbiavimui. Būdami maži, esame lankstūs – galime užtikrinti abiem pusėms naudingus sprendimus, pavyzdžiui,  tik tam tikras vaisiaus ar uogos dalis naudojantiems gamintojams.

Vienas iš pavyzdžių – bendradarbiavimas su Ispanijoje veikiančia lietuvių įmone, auginančia apelsinus. Naudojame tik šaltyje džiovintas šio vaisiaus žieveles, tačiau dėl mūsų pasirinkto tvaraus produkto modelio ir naudojamos technologijos likučiai neišmetami – jie tampa kitų mūsų gaminių sudedamąja dalimi ir pasiekia vartotoją. Parduotuvei Vilniuje, prekiaujančiai egzotiniais vaisiais, liofilizuojame besibaigiančio galiojamo vaisius, pailgindami produkto galiojimo laiką. Toks abiem pusėms atsakingas bendradarbiavimo modelis, maisto tausojimas atspindi atsakingą mūsų įmonės požiūrį į gamtą.

Partnerystė su kitomis Lietuvos įmonėmis leidžia bandyti liofilizuoti naujus produktus. Drauge esame įgyvendinę ne vieną įdomų projektą – kaip sūrelių ar putojančio vyno džiovinimas šaltyje.  Žinoma, ne visada tai pasiteisina iš karto, tačiau eksperimentuojant gimsta ir ateities sprendimai. Neseniai per parodą užmezgėme ryšius su lietuvių gamintojais, siūlančiais virškinimą gerinančius fermentuotus gėrimus. Drauge ieškojome sprendimo, kuris leistų produktą patogiai vartoti kelionėje. Visada sakome savo klientams: jei ko nors mūsų asortimente neradote, pasakykite – atsiras.

Naudodamiesi mokslo ir verslo bendradarbiavimo galimybėmis, tam skirta ES parama, eksperimentuojame ir kuriame produktus, patenkinančius ir ateities poreikius. Dirbdami su KTU Cheminės technologijos fakulteto mokslininkais, sukūrėme patentuotą didesnės biologinės vertės inovatyvų maistą – užkandį „Bites“, susidedantį iš liofilizuotų uogų bei daržovių miltelių, kakavos sviesto ir žirnių baltymų izoliato.

Norėdami pasiūlyti produktą ieškantiems švelnesnio receptoriams skonio, šio gaminio sudėtį plėtojome bendradarbiaudami su svirplių užkandžių gamintojais. Šiandien jau galime pasiūlyti  produktą, kuriame naudojame svirplių baltymą. Vienas naujausių darbų – per Europos Sąjungos finansuotą eksperimentinį projektą sukurtas 3D spausdintuvas. Tikimės, kad ateityje jis stovės šalia mums jau įprasto kavos aparato ir iš jau paruoštų liofilizuotų žaliavų šiuos inovatyvius funkcinius užkandžius galėsime pasigaminti namuose ar biure.

AIŠKI ĮMONĖS STRATEGIJA DARBUOTOJUS MOTYVUOJA KASDIENĖJE VEIKLOJE

Turime aiškią įmonės strategiją, kur esame dabar ir kur norime būti po 3 ir daugiau metų. Ją, įmonės vadovės Lauros Kaziukonienės dėka, žino visa mūsų komanda. Tai tikrai padeda užsisukus darbų rutinoje. Kaip ir priminimas, kodėl įmonė veikia ir kur turėtume sudėti veiklos akcentus. Vadovė mus nuolat skatina ieškoti nestandartinių sprendimų ir neapsiriboti plika akimi matomomis galimybėmis – tai užkrečia ir įkvepia. Be gamybos ir tiesioginių pardavimų vedame edukacijas, aktyviai lankomės parodose bei bendradarbiavimo galimybes atveriančiuose susitikimuose.    

2022-aisiais atšventėme 6 metų gyvavimo sukaktį. Pagrindinė mūsų misija ir vizija, kurios visada laikomės kurdami naujus produktus, – skatinti visuomenę sveikai užkandžiauti, papildyti maisto racioną sveikesniais pasirinkimais ir suteikti tam reikiamų produktų. Džiaugiamės, kad šiame kelyje didele dalimi esame išsaugoję nuo pirmos dienos dirbusius darbuotojus, o kolektyvą auginame laikydamiesi principo – nestovėti vietoje. Mūsų komanda šiandien yra išaugusi šešis kartus – nuo penkių iki daugiau nei 30 darbuotojų.

Talentus ugdome patys – įmonėje lieka ir toliau tobulėja priimti praktikantai, sudaromos sąlygos kilti karjeros laiptais jau dirbantiems darbuotojams. Žinome, kad nepavykus reikia ne sustoti, o pasimokius iš klaidų judėti toliau. Kolektyve visi stengiamės būti universalūs, todėl esant reikalui prisimename įmonės strategiją, prioritetizuojame veiklas ir atitinkamai paskirstome žmogiškuosius išteklius, o esant poreikiui ieškome pagalbos. Pavyzdžiui, per didžiąsias žiemos šventes bendradarbiavome su Jaunuolių dienos centru – socialinės globos įstaiga, teikiančia paslaugas   sutrikusio intelekto žmonėms – jis padėjo mums paruošti kartoninius dovanėlių įpakavimo lankstinius.

PASAULINĖJE RINKOJE AUGA INOVATYVIOS PRODUKCIJOS PAKLAUSA

Sėkmingai užkariaujame naujas rinkas. Naujausios mūsų eksporto kryptys – Jungtinės Amerikos Valstijos ir Honkongas. Per karantiną klientai mus atrado ir „Amazon“ platformoje – per ją produkcija skinasi kelią Vokietijoje, Prancūzijoje, Japonijoje, Amerikoje ir kitose šalyse.

Turime žemėlapį, kuriame sužymėtos ne tik tos šalys, į kurias jau keliauja mūsų produkcija, bet ir tos, į kurių rinką planuojame plėstis artimiausiu metu. Ypač reikšmingas įmonės veiklai tapo dalyvavimas pasaulinėje „Expo 2020“ parodoje Dubajuje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose. Kai kurie klientai, apsilankę prie mūsų stendo, įvertino jį kaip vieną geriausių – sugebėjusį sujungti ir pademonstruoti, ką norime atspindėti savo produktu, – tai aiškios sudėties, sveikas ir inovatyvus užkandis. Susidomėjimas mūsų produktu parodoje buvo didžiulis, todėl svarstoma atidaryti gamyklą ir JAE.  

Džiaugiamės, kad mūsų produktus verslo dovanoms pasirenka ne tik įmonės, bet ir šalį reprezentuojančios įstaigos. Vienas tokių sėkmingų pavyzdžių – bendradarbiavimas su įstaiga, besirūpinančia naujų investuotojų Lietuvoje pritraukimu – VšĮ „Investuok Lietuvoje“. Vesdami derybas dėl rinkos plėtros užsienio šalyse, matome vis augantį susidomėjimą mūsų produkcija, kuris įkvepia kasdienėje veikloje ir skatina kuriamomis inovacijomis skintis kelią į priekį.

Straipsnių ciklas „Pramonė 4.0 sprendimai Panevėžyje“ parengtas įgyvendinant Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą verslo plėtros sąlygų gerinimo projektą „Sujungti Panevėžį: bendradarbiavimo stiprinimas gerinant Panevėžio verslo aplinką“.

Šaltinis: Panevėžys NOW

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location