Balandžio 27 d.

5 svarbiausi „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės svečių patarimai pradedantiems verslininkams

2024-01-08 08:00 Dalintis:

Kurdami pirmąsias įmones su sunkumais susiduria net ir patys talentingiausi verslininkai, todėl planuojant verslą naudinga perimti kitų patirtį – susipažinti su pamokomis ir pasistengti nekartoti klaidų. 2023 metų „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės sezono svečiai išgyveno pakilimus ir nuosmukius, tačiau dabar dauguma jų planuoja verslo plėtrą. Skirtingoms sritims atstovaujančių įmonių įkūrėjų pasakojimai – geriausios realaus pasaulio pamokos pradedantiems savo verslą.

Apžvelkime penkis svarbiausius patarimus, kuriais apibendrinančioje antrojo sezono tinklalaidėje pasidalino vedėjos Odetos Bložienės kalbinami verslininkai. „Stiprus verslas su INVEGA“ kūrybinė komanda viliasi, kad įvairias temas apimančiame epizode išsakytos mintys įkvėps naujas verslo idėjas ir palengvins jų įgyvendinimą.

Nesitikėti lengvo pasivaikščiojimo

2023 metų „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės sezone verslo technologijų akceleratoriaus ir investicinio fondo „Baltic Sandbox Ventures“ įkūrėjas Andrius Milinavičiuskalba apie tai, kad kiekvienas startuolis iš pradžių yra tik padrikas hipotezių kratinys. Anot verslininko, įmonėmis galiausiai virsta tik pasitvirtinusios hipotezės.

Žingsnių iššūkių platformą „Walk15“ sumaniusi buvusi sportininkė ir žurnalistė Vlada Musvydaitė-Vilčiauskė pripažįsta retai pasakojanti apie pirmuosius trejus metus, kurie pradėjus verslą buvo itin sunkūs. Pašnekovė primena statistiką, pagal kurią Baltijos šalyse trejų metų laikotarpį išgyvena ne daugiau kaip 4 proc. startuolių.

„Koks jausmas būti startuoliu? Įsivaizduokite, kad esate ant kalno, nuo kurio jus meta žemyn. Krisdami dar turite sugebėti susikonstruoti lėktuvą. Jei sugebėsite tai padaryti, kilsite. Kitu atveju neišgyvensite. Mano orlaivis taip pat dar nėra pakilęs į saugų aukštį, tačiau jau gali manevruoti tarp verslo iššūkių“, – kalba pašnekovė.

Spręsti problemą, o ne siūlyti smagią idėją

Neįprastais augintinių skanėstais ir žaislais prekiaujančios „Doohoo“ įmonės įkūrėja Dobilė Minkutė pataria nepradėti verslo dėl smagios idėjos, o ieškoti gyventojams aktualios problemos ir ją spręsti.

„Mums su sese idėja irgi atrodė šauni, bet pradėjusios ją įgyvendinti pamatėme, kad investuotojams pirmiausia reikia pateikti problemą. Neįvertinusios šio aspekto vėliau turėjome sukti galvą ieškodamos būdų, kaip sukurti pridėtinę vertę ir padidinti pardavimus“, – patirtimi dalinasi tinklalaidės viešnia.

Iš Danijos į Lietuvą grįžęs ir gimtojoje šalyje žalumynus pradėjęs auginti Valentinas Civinskas pradedantiems verslininkams taip pat pataria nepasikliauti vien idėjos sėkme. Anot jo, labai svarbu pasiruošti namų darbus ir atlikti nuodugnią analizę.

„Būtinas aiškus planas, kaip tas produktas bus pasiūlytas rinkai. Neužtenka vien geros idėjos – daug kas jų turi, bet jeigu rinkoje nėra poreikio, idėja verslu taip ir netaps. Reikia rasti apčiuopiamą rinkos nišą“, – akcentuoja įmonės „Leafood“ įkūrėjas.

Su inovacijomis irgi ne viskas taip paprasta. Inovacijų laboratorijos „Super How?“ bendraįkūrėjo Vytauto Kašėtos vertinimu, svarbios yra tik technologijos, keičiančios socialinę ir ekonominę aplinką. Versle jų taikymas yra itin pragmatiškas – inovacija turi supaprastinti ir optimizuoti konkretų procesą.

Teisingai pasirinkti investuotojus

„Open Circle Capital“ fondo valdytojas Rokas Tamošiūnaspažymi, kad išorinio investuotojo atsiradimas lemia esminius pokyčius. Iki tol visišką sprendimų priėmimo laisvę turėję įmonės vadovai turi laikytis parengto plano ir atsižvelgti į valdybą papildžiusių investuotojų atstovų nuomones.

„Jeigu prisijungęs investuotojas daug padeda, bet laiko įmonės įkūrėją šiltnamio sąlygomis – priima už jį svarbius sprendimus, reikalauja bendro planavimo ar strategijos pagrindimo argumentų – augimas labai sulėtėja. Toks vadovas bus labai gerai pasiruošęs, pavyzdžiui, banko patikrinimui, bet ne rinkai. Investuotojas turi jausti, kada jo patarimai padeda kurti pridėtinę vertę, o kada tik atima iš verslo įkūrėjo galimybę mokytis“, – kalba fondo valdytojas.

V. Musvydaitė-Vilčiauskė pataria rinktis tokį fondą, investuotoją ar verslo angelą, iš kurio įmonės įkūrėjai gali tikėtis sulaukti pagalbos ir sunkiausiomis akimirkomis. „Reikia rimtai pagalvoti, ar būsimi partneriai tikrai sės kartu su tavimi į vieną skęstančią valtį, ar iš karto pabėgs. Matydama, kad investuotoją išgąsdintų jau pirmieji nesklandumai aš net nepradedu pokalbio“, – sako žinoma moteris.

Atidžiai planuoti pinigų srautus

„Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidėje „Innovative Pharma Baltics“ partneris Simonas Kvietkauskas atskleidžia, kad vienas didžiausių iššūkių veiklos pradžioje buvo suvaldyti įmonės pinigų srautus. Užduoties nepalengvino ir tai, kad situaciją keitė įgyvendinami projektai.„Mes daugiausiai gaminame peršalimo produktus, todėl vasaros sezonas įmonei – itin sunkus. Kol kiti džiūgauja paplūdimiuose, mes liūdime. Pinigų srautai šiltuoju sezonu išsenka, nes pajamų būna gerokai mažiau nei žiemą. Tuomet ir projektų planavimas reikalauja papildomo dėmesio ir kartais netgi nutinka taip, kad negali kažko įgyvendinti“, – kalba verslininkas.

Aliuminio profilių gaminių įmonės „Production Line“ vadovas Darius Armanavičiuspripažįsta, kad teorinės žinios ruošiantis verslui skiriasi nuo praktikos. Pavyzdžiui, jis nebuvo pasiruošęs situacijai, kuomet draudimo bendrovėms atsisakant drausti įmonę neįmanoma naudotis lėšomis, kurios yra sulaikomos įgyvendinant projektus.

„Tai pradėjo trikdyti mūsų veiklą, todėl kreipėmės į INVEGĄ su prašymu sumažinti paskolos grąžinimo įmokas. Pateikėme visus reikalingus dokumentus ir kadangi įmonė veikė sėkmingai, gavome teigiamą atsakymą – pusei metų susimažinome įmokas“, – apie situacijos sprendimą pasakoja verslininkas.

Nepasiduoti aplankančioms dvejonėms

„Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės vedėjos O. Bložienės paklaustas apie tai, ar pradedant verslą jį buvo apnikusios dvejonės V. Civinskas tikina niekada neabejojęs savo sumanymu. Tiesa, verslininkas pripažįsta, kad prasidėjus karui Ukrainoje buvo neramu – tuomet nebuvo tikras, ar pastarųjų metų pastangos nenueis veltui.

Natūralios lietuviškos kosmetikos gamintojos „Uoga Uoga“ vadovė Jelena Sokolovska taip pat laikosi nuomonės, kad svarbiausia – tikėti savimi ir tuo, ką darai.

„Matome konkurentų, kurie veikia vos dvejus metus, tačiau jų apyvartos yra didesnės. Ar dėl to mes esame mažiau sėkmingi? Nusprendėme augti organiškai, todėl kai kurios plėtros strategijos mums nepriimtinos. Pavyzdžiui, netaikome agresyvios rinkodaros, nes tai – ne mes. Nebandome pritraukti pirkėjų nuolatinėmis nuolaidomis, netrimituojame akcijų. Mes čia jau esame ilgai ir planuojame išlikti“, – komentuoja verslininkė.

Visas tinklalaides rasite INVEGOS Mediatekoje

Šaltinis: INVEGA

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location