Sausio 24 d.

Verslumo kodas atrakina ir drąsiausias svajones

2019-05-07 14:35 Dalintis:

Galimybė susikurti svajonių darbo vietą, savarankiškai planuoti laiką, įdarbinti savo talentus, vystyti nuosavą prekės ženklą – motyvų, dėl kurių vietoje „saugios“ samdomo darbuotojo vietos pasirenkamas verslininko kelias, spektras yra  platus. Šiuo keliu žengiantieji neslepia, kad jis nestokoja iššūkių ir verčia kasdien mokytis, tačiau laisvė būti savo gyvenimo architektais yra verta visų įdedamų pastangų.

Klaipėdos mokslo ir technologijų parkui  (KMTP) drauge su penkiomis kitomis organizacijomis iš Lietuvos bei  Latvijos dalyvaujant projekte „Pasiruošęs verslui!”, apie 500 jaunų žmonių, galvojančių apie nuosavo verslo startą, bei tų, kurie jau ryžosi šiam žingsniui, įsitraukė į renginius, padėjusius auginti reikalingas kompetencijas. Ne mažiau nei įgytas žinias, verslo simuliacinių žaidimų ir „Be involved” seminarų dalyviai vertino patirčių mainus tarp ambicijų nestokojančių startuolių, pakilimų ir nuosmukių bangas patyrusių asų, vedančių į priekį dideles įmones, ir verslo pasaulio naujokų.

„Projekto įgyvendinimas jau artėja prie pabaigos. Tikime, kad tai, ką mūsų renginių dalyviai išvydo ir išgirdo, galima palyginti su sėklomis, kurios turi didelio potencialo ilgainiui subręsti ir tapti įdomiais naujais verslais. Šiems procesams vykti ir toliau padės interaktyvi simuliacinių verslo žaidimų platforma, kuri jau baigiama rengti ir greitai bus pristatyta plačiai auditorijai. E-instrumentas suteiks galimybę imituoti verslo kūrimo ir plėtros procesus“, – kalbėjo KMTP inovacijų vadybininkė Erika Zavackienė.

Drąsos dvejojantiems dėl verslo kūrimo suteikia ne tik simuliaciniai žaidimai, padedantys saugiai patikrinti ir įvertinti svarbius sprendimus bei situacijas, bet ir realios renginių dalyvių sėkmės istorijos. Viena jų priklauso „Amam bistro“ įkūrėjai Asta Marcinkevičai, 15 metų gyvenusiai Airijoje, kur drauge su vyru teko padirbėti įvairiose sferose. Ilgainiui namų ilgesys ir troškimas skirti šeimai daugiau laiko, Astą bei jos latvį sutuoktinį Ivo parviliojo į Gargždus. Nuosavo verslo smagračiai čia sukasi jau 8 mėnesius, o tuo tarpu jaunų žmonių galvose dūzgia ir kitos idėjos: Agluonėnuose šeima yra pasodinusi riešutyną, taip pat ketina atidaryti svečių namus, kur vyktų įvairios edukacinės programos, vasaros stovyklos.

„Gyvename dideliu tempu, tačiau mums tai  tinka ir patinka – patiems viską organizuoti, planuoti savo laiką. Ar toks gyvenimo scenarijus būtų priimtinas kitam žmogui? Tai labai individualu. Visgi tiems, kurie nestokoja idėjų, linkėčiau pabandyti jas įgyvendinti. Vertindama savo patirtį ir situacijas, kurių pastebiu aplink save, matau, kad ieškantiems visuomet atsidaro reikalingos durys“, - įsitikinusi A. Marcinkeviča.

Nors kūrybiškumas kartais siejamas su pragmatiškų savybių stygiumi ir ganėtinai gaji klišė neva iš kūrybos nepragyvensi, klaipėdietis Viktoras Zigalik tiki, kad originalių idėjų nestokojančiai asmenybei nuosavas verslas atveria ir savirealizacijos galimybes „nenutekinant“ savo talentų stambioms įmonėms, ir reikalingas pajamas. „Rawen Media“ prekės ženklą vystantis medijų specialistas drąsiai imasi įvairaus žanro projektų bei neslepia besimėgaujantis tuo, ką daro. „Žinoma, yra sunkumų ir nežinomybės. Mano profesinė sritis  reikalauja nemažai investicijų, nes technologijoms nuolat tobulėjant  turi prie to taikytis, atnaujinti savo įrangą. Visgi matau prasmę eiti  būtent šiuo keliu, nes gali pats kontroliuoti visus procesus. Savaime suprantama, taip pat prisiimi ir atsakomybę”, - apie neregimą savo darbo pusę kalba vaikinas.

Šaltinis: Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location