Balandžio 20 d.

„Vairuok čia“ savininkas savo mokyklą vadina beveik moteriška

2021-02-10 15:25 Dalintis:

Kęstutis Kemeris, bendrovės „Vairavimas“ direktorius, 20 metų dirbo valstybės tarnyboje. Tačiau jo mintys paskutiniais metais sukosi apie savo verslą. Laisvu nuo tarnybos metu vyras dirbo instruktoriumi vienoje Vilniaus vairavimo mokykloje. Atsisveikinęs su valstybės tarnyba ir dar kelerius metus padirbėjęs instruktoriumi visu etatu, vyras suvokė, kad jo pasirinkimas teisingas, ir pradėjo dirbti sau – prieš penkerius metus įkūrė vairavimo mokyklą „Vairuok čia“.

„Vienerius metus savo įmonėje dirbau vienas, paskui jau pradėjau rinkti komandą“, – verslo pradžią prisiminė pašnekovas. Dabar „Vairuok čia“ komandą sudaro 11 darbuotojų, tarp jų – ir viena instruktorė moteris Odeta Tervydytė.

Išsikėlė ambicingą tikslą

Įmonės plėtrai apibūdinti geriausiai tinka sportinis terminas „spurtavo“. Mat trečiaisiais  veiklos metais kredito biuras „Creditinfo“ įmonei suteikė „Stipriausi Lietuvoje 2017-2018“ sertifikatą. Jis skiriamas finansiškai patikimoms šalies įmonėms, turinčioms gerą įmonės kredito istoriją. Ne mažiau įmonės savininko ir direktoriaus savimeilę glosto nuoširdūs ir šilti mokinių atsiliepimai. Kęstučio tikslai ambicingi –  tapti geriausiai vertinama vairavimo mokykla Vilniuje.

Mokykloje yra taikomos naujausios mokymo metodikos, vairuotojai mokomi naudojant pažangias kompiuterines technologijas, sukurtus filmus, audiovizualines informacijos ir mokymo priemones (multimediją), eismo situacijų maketus. Vairuotojai ruošiami griežtai laikantis patvirtintų programų reikalavimų.

Didžioji dalis mokinių tiek teorinius, tiek praktinius egzaminus išlaiko iš pirmo karto. Tie, kurie stengiasi ir noriai mokosi, labai greitai atsisveikina su mokytojais ir tampa sėkmingais kelių dalyviais. „Vairuok čia“ instruktoriai stengiasi, kad jų paruošti vairuotojai puikiai įvaldytų vairavimo įgūdžius, bet ir būtų atsakingi, dėmesingi ir mandagūs kelyje.

„Džiugiausios akimirkos pasirinktoje veikloje – kai mokiniai išmoksta vairuoti ir išlaiko egzaminus. Sunkiausia – įtikinti mokinį, kad jam dar reikia mokytis, kad dar trūksta įgūdžių savarankiškai išvažiuoti į kelią, nes dažnas yra įsitikinęs, kad standartinio paketo – 15 privalomų pamokų – jam pakanka“, – sakė vairavimo mokyklos savininkas.

Pasak, K. Kemerio, norint šiame darbe pasiekti gerų rezultatų, instruktorius privalo turėti geležinę kantrybę, mokėti bendrauti su žmonėmis, būti neblogu psichologu. „Kiekvienas mokinys į mokyklą ateina su savomis vairavimo problemomis, tad reikia ne tik sugebėti jas identifikuoti, bet parodyti ir suprantamai išaiškinti, kaip reikėtų elgtis teisingai. Pusę kurso mes mokome, kaip reikia pradėti judėti, kaip stabdyti, persirikiuoti, parkuotis ir panašiai, kitą pusę stengiamės, kad mokinys jau vairuotų pats, ir taisome, kas daroma ne taip“, – aiškino pašnekovas.

„Vairuok čia“ klientams siūlo net  6 mokymosi planus, vienas iš jų –  „Patogusis“ –  leidžia mokiniui pačiam pasirinkti, kur pradėti ir baigti praktinį užsiėmimą. Jei vairavimo pamokoms sunku rasti laiko darbo dienomis,  instruktoriai  dirba ir savaitgaliais.

Vairuotojomis tampa ir senjorės

„Vairuok čia“, pasak savininko, yra beveik moteriška mokykla, mat apie 70 proc. mokinių yra moterys. „Esu įsitikinęs, kad geriausia reklama – iš lūpų į lūpas. Esamos ar buvusios mokinės pasidžiaugia, kad čia sugebama puikiai perduoti turimą taisyklingo vairavimo patirtį, išaiškinama suprantamai, jei reikia, padrąsinama arba subtiliai be emocijų nurodomos klaidos. Daug reiškia ir atsiliepimai internete, jie taip pat pritraukia nemažai dailiosios lyties atstovių“, – sakė K. Kemeris.

Nuo klausimo: ką sunkiau išmokyti vairuoti – moteris ar vyrus, Kęstutis diplomatiškai išsisuko, sakydamas, kad jam spręsti sunku, nes vyrų moko gerokai mažiau. „Daugiau instruktoriaus pastangų pareikalauja moterys. Pirmiausia taip yra dėl to, kad dažniausiai vyrai jau būna išbandę ir pramokę vairuoti tėčio, brolio ar draugo automobilį. O moterys neretai pradeda nuo nulio. Mano nuomone, vyrai ir moterys skirtingai suvokia erdvę, todėl parkavimasis joms yra sunkesnis riešutėlis, bet mes turime savus metodus ir taisykles, kurie labai palengvina perprasti subtilybes“, – patikino vairavimo mokyklos savininkas.

Vyriausia moteris, kurią teko mokyti K. Kemerio vadovaujamai įmonei, buvo 72 metų.  „Moterį ryžtis tokiam sprendimui privertė gyvenimas. Mirus vyrui ji negalėjo iš sostinės viešuoju transportu nuvažiuoti į Molėtuose turimą sodybą bei iš jos į už 9 kilometrų esančią parduotuvę. Klientė pasižymėjo tvirtu charakteriu ir ryžtingumu. Metus laiko padraugavusi su mumis,  „Regitroje“ vairavimo egzaminą išlaikė iš antro karto“, – pasidžiaugė pašnekovas.

Beje, pasinaudojusios „Vairuok čia“ paslaugomis, vairuotojo pažymėjimus gavo dar kelios senjorės. Žinoma, visos jos vairuoja automobilius su automatine pavarų dėže.

Planuose – automobilių parko atnaujinimas

Pagal turimą instruktorių ir automobilių skaičių, B kategorijos vairuotojus ruošianti „Vairuok čia“ tarp analogiškų  sostinės mokyklų jau yra vidutinio dydžio, todėl daugiau plėstis neketina. Plėtros planuose – turimų automobilių keitimas naujesniais. Įmonei priklauso 7 automobiliai, 2021 metų pradžioje 4 pakeis naujais.

Kad „Regitroje“ laikantys egzaminus jaustųsi tvirčiau ir užtikrinčiau, bendrovės „Vairavimas“ technikos parką taip pat  sudaro „KIA“ (mechaninė pavarų dėžė) ir „Toyota“ (automatinė greičių dėžė) markės. „Laukiame, kol paaiškės, kokiais automobiliais parką atnaujins „Regitra“, tokius pačius pirksime ir mes“, – patikino K. Kemeris.

Pirmoji karantino banga gerokai sujaukė įmonės planus. Jos metu buvo galima mokyti teoriją, tačiau draudžiami praktiniai užsiemimai. Teikdami tik dalį paslaugų, sutrikus atsiskaitymams „Vairuok čia“ pradėjo strigti apyvartinių lėšų. Finansinę skylę vairavimo mokyklai užlopyti padėjo INVEGOS administruojama sutelktinio finansavimo paskola „Avietė“, kurią suteikė finansavimo platforma „Finbee verslui“.

„Avietės“ pagalba sėkmingai išgyvenome sunkmetį. Jei panašią bėdą turėtume ateityje, vėl pagalbos kreiptumėmės į INVEGĄ. Sąlygos palankios, o paskolos suforminimo terminai palyginti trumpi“, –  pabrėžė pašnekovas.

Pasibaigus pirmajam karantinui, vairavimo mokyklai teko didinti apsukas. „Susikaupė nemažas skaičius išlaikiusiųjų teorinį egzaminą, todėl turėjome labai daug darbo. Tačiau prasidėjus antrajam karantinui iš dalies vėl spaudžiame stabdį“,  – sakė K. Kemeris.

Įmonei nesvetimi socialinės atsakomybės principai – kursai vyksta išsimokėtinai be jokio pabrangimo. Kaip ir pavasarį organizuojamos tik teorinės pamokos ir jos su mokytoju vyksta nuotoliniu būdu (Online).

Šaltinis: INVEGA

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location