Spalio 21 d.

Užkūrus tinkamą verslo mechanizmą nebaisios net finansų krizės

2018-04-04 16:57 Dalintis:

Verslo organizavimas Lauryno Krasausko gyvenime atsirado visiškai atsitiktinai. Besimokant Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU), jam tekdavo dirbti įvairius darbus, susijusius su technika, automobiliais, tačiau vyro tai netenkino ir jis nesijautė sėdintis savo rogėse. „Šios darbo pozicijos man nepasirodė perspektyvios, netenkino mano ambicijų. Svajojau išbandyti jėgas kitose srityse ir man pavyko. Galima sakyti, kad visiškai atsitiktinai patekau į Vilniuje įsikūrusią įmonę UAB „Varinės sistemos“. Pradėjau dirbti kaip komercijos direktorius ir labai greitai tapau vadovu“, – sako Laurynas, džiaugdamasis, kad pavyko rasti nišą realizuoti savo idėjoms. ***–*Laurynai, papasakokite apie įmonę „Varinės sistemos“, kuo užsiimate ir kuo esate ypatingi?** – Mūsų įmonė duris atvėrė 2003-aisias metais. Pagrindinė mūsų įmonės veikla – didmeninė ir mažmeninė prekyba šildymo, vandentiekio ir šaldymo įranga. Didžiąją pardavimų dalį sudaro visų tipo vamzdynai, jų izoliacinės medžiagos. Atstovaujame Europos šalių gamintojams. Nemažai prekių eksportuojame į užsienį, o klientams stengiamės pasiūlyti plačią šildymo, vandentiekio ir šaldymo sistemų produkcijos gamą. Galime pasidžiaugti, kad dirbame su naujausiomis technologijomis. Ieškome naujausių ir inovatyviausių produktų, kad galėtume juos atvežti į Lietuvą. Šiandien UAB „Varinės sistemos“ klientai ir tiekėjai mus vertina, kaip patikimą ir stabilią įmonę. ***–*Kodėl jūsų įmonė pasirinko plėtoti šildymo, vandentiekio ir šaldymo prekybą?** – Šią sritį pasirinkome neatsitiktinai. Tuo metu, kai įmonė buvo įkurta, Lietuvoje praktiškai niekas neprekiavo varinėmis sistemomis. Jeigu lygintume su kaimyninėmis šalimis, ši sistema net nebuvo populiari mūsų šalyje, todėl ir nusprendėme pradėti importuoti varinius vamzdžius ir jų jungtis. Laikui bėgant išsiplėtė importuojamų prekių asortimentas. Nuo įmonės įkūrimo pradžios stipriai išaugo mūsų pasiūla, šiandien komplektuojami objektai nuo nedidelių nuosavų namų iki modernios gamyklos. ***–*Laurynai, ne tik gyvenime, bet versle kartais viskas keičiasi lyg amerikietiškuose kalneliuose. Ar ir jūsų versle buvo tokių etapų?** – Tokie buvo 2008-ieji, kai pasaulyje siautė finansų krizė. Jos metu daugumai įmonių vadovų teko atsisveikinti su verslu, patiriant milžiniškų nuostolių. Tokios įmonės neturėjo aiškios, išgrynintos strategijos. Tiesa, nuostolių išvengti nepavyko ir mums, tai buvo išties nelengvas metas, pareikalavęs daug jėgų ir emocijų, tačiau galime pasidžiaugti, kad bendromis jėgomis sunkųjį etapą pavyko išgyventi. Nors tuo metu buvome gana nedidelė įmonė, tačiau savo srityje – stiprūs. Uždirbtus pinigus investavome į sandėlio prekes, didinome prekių asortimentą ir esamų prekių kiekį, tai leido išplėsti klientų ratą ir didinti apyvartą. Mums padėjo ir tai, kad ne tik gilinomės į techninius niuansus, bet ir skyrėme lėšų reklamai. ***–*Kaip jums pavyko įveikti finansinius iššūkius?** – Vienas pagrindinių iššūkių verslo pradžioje – apyvartinės lėšos. Įprastai pirmaisiais įmonės gyvavimo metais apyvarta auga labai stipriai, todėl apyvartinių lėšų stygius – didelis. Vienintelis kelias nemažinant pardavimų ir augimo tempo – finansavimas. Jeigu įmonė nėra didelė ir jos finansinė istorija trumpa, niekas nesiveržia jos finansuoti. Mūsų išsigelbėjimu tapo UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), su kuria sėkmingai bendradarbiaujame nuo 2011-ųjų – su INVEGA garantija kur kas lengviau gavome lengvatinę Atviro kreditų fondo 2 (AKF2) paskolą. Be to, turėjome galimybę kompensuoti ir dalį faktiškai sumokėtų paskolos palūkanų (red. priemonė „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis). Visa tai mums leido išplėsti verslą, padidinti prekių kiekį ir asortimentą, ženkliai palengvino darbą, taip pat atsirado daugiau laiko įmonės plėtrai. Labai gerai, kad smulkusis ir vidutinis verslas turi galimybę pasinaudoti įvairiomis finansinę naštą lengvinančiomis priemonėmis – tai padeda augti, tobulėti, skatina neemigruoti ir kurti verslą čia, Lietuvoje. ***–*Šiandien vis kartojame kad neturime laiko, tad kaip įmanydami bandome jį taupyti. Bendradarbiavimas su INVEGA pareikalavo daug laiko?** – Visas procesas yra tikrai nesudėtingas, kadangi dokumentacijos pildymas atliekamas dar bendraujant su banko personalu, praktiškai atsakymai į visus klausimus – gauti. Jeigu planuojama gauti paskolą su INVEGOS garantija, bankas kur kas palankiau ir greičiau priima sprendimą dėl kredito gavimo. Bankui priėmus sprendimą teikti paskolą, INVEGA kelių dienų bėgyje patvirtina visus reikiamus dokumentus, tai ypatingai svarbu, kai norime sutaupyti laiką. Priklausomai nuo banko ir paties kredito, paskolos gavimas gali trukti iki trijų savaičių. ***–*Kaip manote, kokiomis savybės turi pasižymėti įmonė, kad jos darbuotojai galėtų didžiuotis ir džiaugtis savo darboviete?** – Tokia įmonė turėtų būti socialiai atsakinga. Kai darbuotojas jaučiasi socialiai saugus ir stabilus, jis visą savo energiją ir dėmesį gali skirti darbui. Be abejo, didelį vaidmenį atlieka ir kolektyvas. Darbuotojas jame turi jaustis laisvas, nevaržomas, nes tik puikioje atmosferoje gali gimti naujos ir drąsios idėjos. ***–*Kaip manote, kokią reikšmę verslo studijos gali turėti plėtojant verslą?** – Esu įsitikinęs, kad bet kokios studijos gali turėti įtaką verslo sėkmei. Inžineriniai, tikslieji mokslai šiais laikais gali atverti vartus didesnėms galimybėms versle, tačiau, ko gero, esminis dalykas visgi yra ne studijos, o žmogus ir jo ambicijos. Tikriausiai, ne vienas turime pavydžių, kai net prestižines studijas baigusiems ne visada pavyksta susidoroti su kilusiais iššūkiais. Tikiu, kad imlus, darbštus ir užsispyręs žmogus gali pasiekti viską, ko nori. ***–*Jeigu į jus kreiptųsi žmogus, dirbantis neblogai apmokamą samdomą darbą, tačiau turintis velniškai gerą, bet kartu ir rizikingą verslo idėją, ir prašytų jūsų patarimo: ar ryžtis pradėti verslą, ar geriau to nedaryti. Ką patartumėte?** – Patarčiau pradėti kurti verslą, bet prieš tai reikėtų įvertinti idėjos perspektyvą, atlikti namų darbus – rinkos analizę, pasidaryti verslo planą, pasikonsultuoti su specialistais ir tada ryžtis pradėti savo verslą. Užkūrus verslo mechanizmą, reikėtų nepamiršti išsikelti sau tikslą ir jo siekti. Šaltinis: UAB „Investicijų ir verslo garantijos“.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location