Balandžio 13 d.

Socialiniai tinklai kaip verslo patarėjai: kada jie gali būti naudingi

2018-09-03 12:35 Dalintis:

Beveik 40 proc. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių apie verslo finansavimo galimybes sužino naršydami socialiniuose  tinkluose, o pagal informacijos šaltinių svarbą socialinė medija jau  prilygsta draugų ir pažįstamų rekomendacijoms, rodo naujausia  reprezentatyvi šalies įmonių apklausa. Tokios tendencijos verslą  konsultuojančių ekspertų nestebina – socialiniai tinklai yra patogi  platforma įvairioms žinioms skleisti ir gauti, tačiau perspėja, kad čia  randamą informaciją būtina atidžiai įvertinti.

Informacijos ieško ir naujokai, ir patyrę vilkai

„Ilgą laiką buvę labiau pramogų erdve, socialiniai tinklai tampa ir  svarbiu verslo įrankiu. Analizuodami naujausias rinkos tendencijas  pastebime, kad čia informacijos apie verslo finansavimo galimybes itin  dažnai ieško verslo naujokai, mintis apie nuosavą verslą dar tik  brandinantys žmonės. Tiesa, socialiniais tinklais kaip informacijos  platforma vis dažniau naudojasi ir jau ilgą laiką veikiančių įmonių  atstovai, tačiau jie, turėdami daugiau patirties, informaciją vertina  itin apdairiai“, – sako UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) Marketingo skyriaus vadovė Asta Slapšienė.

2018 m. birželio mėnesio apklausos, kurią atliko UAB „Eurotela“ inicijavus „Invegai“,  duomenimis, daugiau nei pusė įmonių (53,1 proc.) nurodė informaciją  apie verslo finansavimo galimybes sužinančios iš žiniasklaidos, 39,8  proc. – iš socialinių tinklų. Kiek mažesnė apklausoje dalyvavusiųjų  dalis (37,2 proc.) teigė klausiantys verslo partnerių, kolegų  rekomendacijų. Kaip svarbiausią informacijos apie verslo finansavimo  galimybes šaltinį apklaustos įmonės įvardija interneto naujienų portalus  (59,5 proc.), o socialiniai tinklai šiuo atžvilgiu yra lygiaverčiai  kolegų rekomendacijoms (atitinkamai 32 proc. ir 32,7 proc.).

Rūpi greitis ir patogumas

A. Slapšienė įsitikinusi, kad ieškoti informacijos socialiniuose  tinkluose verslo atstovus skatina patogumas ir galimybė gauti reikiamų  žinių per itin trumpą laiką. Atsižvelgusios į šiuos faktus, atitinkamai  turėtų keistis ir verslui finansines bei konsultacines paslaugas  teikiančios įmonės.

„Bendraudami su klientais pastebime, kad jiems itin svarbu reikiamą  informaciją sužinoti operatyviai ir patogiai, be to, ji turėtų būti  pateikta įdomiai. Pavyzdžiui, mes socialinių tinklų paskyrose „Invega“  ir „Pradėk dirbti sau“ dalijamės ne tik aktualia informacija, bet ir  įkvepiančiomis sėkmės istorijomis, kurios paskatintų ir sudomintų  pradedančiuosius verslininkus, sumažintų jų baimes ir paneigtų  visuomenėje susiformavusius mitus apie verslo atstovus. Nuolat  svarstome, kaip kuo paprasčiau ir aiškiau pristatyti verslui savo  paslaugas, veikti greičiau ir efektyviau, ir tam tikrai pasitarnauja  socialiniai tinklai“, – teigia A. Slapšienė.

Tam, kaip teisingai ieškoti ir tinkamai atsirinkti socialiniuose tinkluose pateikiamą informaciją, daug dėmesio skiria ir verslo konsultantai, smulkiąsias ir vidutines įmones ar pavienius verslininkus konsultuojantys pagal „Invega“ įgyvendinamas priemones „Verslo konsultantas LT“, „Expo konsultantas LT“ bei „Eco konsultantas LT“,  finansuojamas iš Europos regioninės plėtros lėšų. Dažnai įmonėms taip  pat prireikia konsultacijų ir dėl to, kaip teisingai ir patraukliai savo  veiklą bei teikiamas paslaugas reprezentuoti socialiniuose tinkluose  siekiant pritraukti naujų potencialių klientų.

„Rasti reikiamos informacijos greitai, žinoma, yra svarbu, tačiau  matome, kad auga ir konsultacinių paslaugų, susijusių su socialiniais  tinklais poreikis. Įmonėms, ypač toms, kurios savo produkcija prekiauja  internetu, labai rūpi, kaip teisingai pasirinkti socialinių tinklų  strategiją, kokiais kriterijais remiantis matuoti veiksmų efektyvumą. Ir  profesionalūs konsultantai visada yra pasirengę šiais klausimais  patarti“, – teigia A. Slapšienė.

Būtina tikrinti informaciją

Savo ruožtu Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) generalinis  direktorius Andrius Nikitinas pažymi, kad nors socialiniai tinklai yra  itin patogus ir greitas būdas gauti reikiamos informacijos, labai svarbu  atkreipti dėmesį į šaltinių patikimumą – socialinėje medijoje  informacija beveik nekontroliuojama, tad natūralu, kad pateikiamas  turinys nebūtinai yra teisingas.

„Nors socialiniuose tinkluose galima rasti daug naudingos  informacijos, čia pasitaiko ir klaidinančių pranešimų, kuriais paprastai  siekiama keisti žmonių nuostatas ar neteisėtai pasipelnyti. Todėl  pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į šaltinį, kuris teikia jums  aktualią su verslu susijusią informaciją. Pasidomėkite, kiek laiko  veikia informaciją teikianti įmonė, atkreipkite dėmesį į atsiliepimus,  peržiūrėkite klientus, kuriuos ši įmonė konsultavo. Tai padės suprasti,  ar jų skleidžiama informacija yra teisinga ir nepraradusi aktualumo“, –  pabrėžė A. Nikitinas.


Šaltinis: UAB „Investicijų ir verslo garantijos“.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location