Kovo 29 d.

Šilti kontaktai – IT startuolių sėkmės ašis, įsukanti verslą

2020-01-16 07:50 Dalintis:

Pasaulinėse technologijų konferencijose kartu su savo programuotojų komanda keliaujanti Gintarė Žilaitytė – porą metų skaičiuojančio KTU studentų miestelyje įsikūrusio IT startuolio „Kirotech“ vadovė. Iki tol dešimtmetį darbo patirties sukaupusi vadovaudama nacionaliniams universitetų švietimo ir ES iniciatyvų projektams, po vaiko gimimo, paskatinta vyro, kaunietė nusprendė imtis kiek kitokio projekto. Kuo išskirtinis IT startuolio kūrimas ir kaip į moterų įsitraukimą šiame sektoriuje reaguoja vadovai vyrai – kaunietės pasakojime.

Karjeros posūkis į startuolio kūrimą

„Esu projektų vadovė „iki kaulų smegenų“ ir mane šis darbas „vežė“ daugiau nei dešimt metų. Vis dėlto, kai svarsčiau, ką rinktis – ar saugią ir nuspėjamą skyriaus vadovo poziciją universitete, ar išbandyti savo IT startuolio kūrimą, nusprendžiau priimti pastarąjį iššūkį ir iki šiol nesigailiu“, – sako G. Žilaitytė. Iš pradžių ji subūrė penkių programuotojų komandą KTU Startup space bendruomenėje, kur savo pirmuosius žingsnius žengia jauni technologiniai verslai.

Kurti būtent IT programinį produktą moteris sugalvojo nenorėdama auginant vaiką išbandytos internetinės valymo paslaugų paieškos platformos kūrimo patirties. Išvystyti efektyvią marketingo strategiją ir įvesti platformą, supažindinančią namų tvarkytojus su ieškančiais valymo paslaugų, į rinką pasiryžusi specialistė prisimena, kad šis produktas pasisekimo sulaukė dar net nepradėjus realaus verslo.

„Kuriant tokią platformą dėmesį skyrėme tam, apie ką tradicinės valymo įmonės ne visada pagalvoja – skaitmeniniam marketingui ir reklamai. Pirmiausia investavome į SEO paslaugas, kūrėme svetainę. Ją vystant internetinių užklausų optimizavimas vyko greičiau nei platformos kūrimas“, – prisimena G. Žilaitytė.

Pasipylus susidomėjusių klientų skambučiams teko žaibiškai ieškoti valytojų ir taip porą mėnesių valdyti informacijos srautus bei koordinuoti užsakymus. Vis dėlto, tuo metu neseniai mama tapusi moteris nusprendė verslą parduoti, o dalinimosi ekonomikos principu paremtiems verslams skirtą programinę įrangą vystyti toliau.

Davė pradžią programos prototipui

Tai tapo „OrderNavi“ programos prototipu, kuris šiandien – unikalus šiandieninio IT paslaugų startuolio produktas. Modifikuojama ir prie kliento verslo pritaikoma programa leidžia plėtoti vartotojų komunikaciją, paslaugų užsakymo procesą pasaulyje išpopuliarėjusioms dalinimosi paslaugomis platformoms, transporto priemonių parko valdymo sistemoms.

Nors pati startuolio kūrėja nėra studijavusi programavimo, tačiau poros metų pakako, kaip ji pati juokauja, kad sukurtų el. parduotuvę. „IT verslo srityje vis dar  dominuoja vyrai, tačiau ji nėra uždara moterims. Netgi keliu klausimą ar tai ne privalumas, ypač moterims vadovėms. Juk bet kokiu atveju vertinama ne lytis, o kompetencijos, struktūrizuotas argumentavimas ir šios srities terminijos išmanymas. Tą patį „Agile“ projektų valdymo principą galima taikyti ir švietimo projektų valdymui, ir IT produktų kūrimui. Derantis ir parduodant IT paslaugas moteris simbolizuoja patikimumą, stabilumą“, – pastebi G. Žilaitytė.

Iššūkiai, pasak vadovės, IT startuoliui  kyla dėl darbuotojų – esminio verslo varikliuko. Svarbu ne tik pritraukti naujus komandos narius, bet išlaikyti esamus, ypač vykstant aršiai darbuotojų medžioklei ir konkurencijai su didžiosiomis kompanijomis. „Mūsų verslas paremtas žmogiškaisiais ištekliais – algoritmus kuria ne mašinos, bet žmonės, kuriems dirbti turi būti patogu. Darbo klimatas turi būti geras, užduočių terminai pagrįsti, efektyviai valdoma tarp kliento ir darbuotojo komunikacija, kuri pateisintų klientų lūkesčius ir leistų darbuojamas planuoti darbą“, – teigia „Kirotech“ vadovė.

Mažo startuolio privalumai

Vis dėlto, pasirinkusiems dirbti  technologijų startuolyje laukia privalumai karjeros atžvilgiu – didesnis specialisto profesinio augimo greitis. Pradedantieji programuotojai, rodydami iniciatyvumą ir noriai mokydamiesi naujų dalykų, gali greičiau nei didesnėje kompanijoje dirbti su sudėtingesnėmis užduotimis, kur procesai vyksta lėčiau. Taip darbuotojai įsitraukia į įdomesnių IT produktų vystymą, gali prisidėti prie architektūrinių sprendimų kūrimo ir gauti daugiau atsakomybių.

Augant IT sprendimus kuriančių įmonių skaičiui, konkurencija vyksta ir siekiant pritraukti naujus klientus. Šioje kovoje laimi rekomendacijos, kokybiškai atliekami darbai ir tie patys žmogiškieji santykiai.

„IT verslas paremtas komunikacija, pažintimis – vadinamaisiais šiltais kontaktais. Tai, apskritai, visų sėkmingų pardavimų esmė. Įmonės dalyvavimas įvairiuose verslo klubuose, įsitraukimas į startuolių bendruomenes, nuolatinis ryšių palaikymas ir kontaktų plėtra atveria duris“, – įsitikinusi kaunietė.

Nuolatinis noras komandai suteikti daugiau galimybių mokytis ir susipažinti su naujausiomis tendencijomis skatina verslininkę ieškoti būdų kaip mažą startuolį išlaikyti patraukliu. Per 2019 metus „Kirotech“ komanda spėjo apsilankyti Toronte, Kanadoje vykusioje IT tendencijų konferencijoje, Berlyno e. komercijos parodoje, startuolių festivalyje Izraelyje, taip pat dažni Lietuvoje vykstančių teminių renginių dalyviai.

Kuria IT tendencijų tinklaraštį

„Šiandien IT verslai susikoncentravę į vis dar aktualų procesų skaitmenizavimą. Tai perspektyvi sritis, ypač, duomenų analizei pasitelkiant dirbtinį intelektą. IT įmonėms svarbu kurti ir palaikyti ekspertines pozicijas, tačiau akcentuojama, kad derėtų plėtoti ne komunikaciją bendru įmonės vardu, bet leisti kalbėti joje dirbantiems realiems ekspertams, prisiimantiems atsakomybę už savo išsakomą poziciją“, – teigia G. Žilaitytė.  

Tokį principą savo socialiniuose tinkluose taiko ir kaunietės komanda. Prie įtraukios ir sklandžios verslo komunikacijos prisideda ir startuolio kuriamas IT tendencijų tinklaraštis. Jame programuotojai skelbia el. komercijos, skaitmeninės visuomenės naujovės, dalinasi patarimais plėtojantiems verslus internetinėje erdvėje.

Kas paskatina verslumo geną – aplinkybės, asmeninės savybės ar aplinkos palaikymas? Kauno mokslo ir technologijų parkas kartu su tarptautine moterų verslumą skatinančia iniciatyva „BizMiz“ pristato kūrėjų bendruomenėje veikiančias moteris, išdrįsusias savo pomėgį paversti verslu. Skirtingos istorijos ir patirtys – kaip ryžtas ir darbas įkvėpė siekti daugiau ir kodėl tai skatina siekti didesnių tikslų – pasakoja Kaune savo verslo keliones pradėjusios kūrėjos.

Šaltinis: Kauno, mokslo ir technologijų centras.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location