Balandžio 21 d.

Pradėjus verslą – apie ramybę galite pamiršti

2018-12-14 08:00 Dalintis:

Iš Akmenės raj. kilęs Viktoras Lygnugaris, galima sakyti,  Lietuvoje stebėjo grožio industrijos aušrą. Prieš beveik 30 metų jis  tapo bene pirmuoju verslininku šalyje, pradėjusiu lankytis užsienio  grožio parodose ir iš jų atvežė profesionalią kosmetiką ar parfumeriją  iš viso pasaulio.

Papasakokite apie rinkos lyderio, parduotuvių tinklo „Vitrina Pro„ atsiradimą?

Savo darbinę veiklą pradėjau iš karto po prekybos specialybės studijų  universitete beveik prieš 30 metų – 1991–aisiais. Pradėjau nuo  nedidelės parduotuvėlės atidarymo Akmenės raj., kur prekiavau įvairiomis  maisto prekėmis ir kanceliarinėmis priemonėmis. Po to beieškant naujų  plėtros galimybių, pradėjau vežtis prekes iš užsienio ir pačias  pirmąsias kosmetikos priemones atsivežiau iš Bulgarijos, vėliau –  kanceliarines prekes iš Vokietijos, o dar vėliau – kosmetiką iš Lenkijos  bei Latvijos. Kadangi visą produkciją iki pat šiandien įvežame patys,  visuomet galime pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį. Taip  dirbau iki tol, kol konkurencija šioje srityje labai išaugo. Tuomet  pradėjau važinėti po parodas ir žingsnis po žingsnio mūsų asortimente  atsirasdavo vis brangesnių, kokybiškesnių ir išskirtinių prekių,  pavyzdžiui, plaukų priežiūros priemonės iš Italijos ar Los Andželo. Visa  tai prieš 20 metų buvo visiška naujovė Lietuvoje. Taip pamažu plečiant  savo asortimentą, mažos parduotuvėlės tapo nebereikalingos ir išaušo  laikas didesnei plėtrai. Atsisakėme masinės gamybos parfumerijos ir  kosmetikos gaminių, susikoncentravome į aukštos kokybės profesionalią  kosmetiką bei įrankius, skirtus grožio salonų meistrams visoje  Lietuvoje. Tuomet ir nusprendėme atidaryti parduotuvių tinklą „Vitrina  Pro”. Į Vilnių persikėlėme prieš dešimtmetį ir šiandien tokių  parduotuvių visoje Lietuvoje iš viso esame atidarę 17.

Kokių iššūkių kilo kuriant verslą – iškart po sovietmečio?

Galiu pasakyti, kad tuo metu iššūkių buvo kur kas mažiau nei  šiandien. Pagrindinės problemos kildavo nebent norint patekti į grožio  parodas užsienio šalyse. Prireikė laiko, kad galėtume pradėti laisvai  keliauti po užsienio šalis. Pavyzdžiui, su pasaulinio lygio nagų  priežiūros linija Orly” užmezgėme kontaktą vienos grožio parodos metu ir palaikome ryšį nuo pat 1997-ų metų iki pat dabar.

Tuo metu labai mažai prekinių ženklų buvo žinomi Lietuvos rinkai,  todėl dažniausiai suradęs gerą, kokybišką produktą būdavai pirmasis jį  pasiūlęs. Dabar tiesiog nebėra ko atsivežti, daugelį prekių jau kažkas  siūlo, ši rinka yra užimta ir jei nori į ją įsiterpti, reikia sugalvoti  arba patrauklią ir įdomią idėją, arba pardavimo būdą, pavyzdžiui, dabar  itin populiarios ekologiška bei veganiška produkcija, taip pat –  nišiniai produktai.

Šiandien mūsų pagrindinis kriterijus – vidinis įsitikinimas, kad  produktas, kurį siūlome savo klientams, būtų kokybiškas. Kosmetikos  priemones, įvairius darbo įrankius grožio meistrams atvežame tik iš  Europos arba iš JAV. Žinoma, įrankiai gali būti pagaminti ir Kinijoje,  nes dažniausiai įrankių gamybą prižiūri Europos arba JAV inžinieriai,  projektuotojai ir dizaineriai.

Kaip kilo idėja parduotuvę pavadinti Vitrina Pro”?

Kai prieš 26-erius metus įkūrėme įmonę ir galvojome jai gerą, „kabinantį pavadinimą, rinktis tikrai buvo iš ko. Tuo metu laisvas buvo ir vitrinos” pavadinimas, kuris mūsų akį ir patraukė savo paprastumu ir tuo pačiu taiklumu, pagalvojome, kad tai bus superinis pavadinimas  mūsų parduotuvei, nes ir italų, ir prancūzų kalbomis jis reiškia tą  patį. Toks pats geras jis išliko iki pat šių dienų.

Kaip jūsų veikloje pasitarnavo „Invega”?

Kadangi šiuo metu vykdome plėtrą – pamažu atidarome parduotuves  visoje Lietuvoje, kreipėmės į banką dėl kredito suteikimo. Vienos  parduotuvės atidarymas su įrengimu, baldais ir prekėmis mums atsieina  apie 60-70 tūkst. eurų. Todėl banke mums pasiūlė „Invegos” siūlomą  dalinį palūkanų kompensavimą smulkiam ir vidutiniam verslui bei paskolos  garantiją. Paramos sulaukėme itin greitai bei operatyviai, o „Vitrina  Pro”parduotuvės, padedant „Invegai”, atidarytos didžiausiuose prekybos  centruose visoje Lietuvoje.

Ką palinkėtumėte žmonėms, kurie dar tik žada pradėti kurti savo verslą?

Šiais laikais turbūt visi labiausiai tikisi žaibiškų rezultatų, bet  tuo pačiu daugeliui mintys apie verslą dingsta, kai bando sugalvoti ir  atrasti verslo idėją – tai, ko niekas dar nebūtų išmėginęs, sugalvojęs.  Manau, kad dirbant atsakingai, atsargiai, turint žinių apie rinkos  optimizavimą, galima pradėti bet kokios srities verslą, tačiau apie  ramybę galima pamiršti, nes nuo tos minutės, kai pradedi kurti verslą,  už jį tampi atsakingu ištisą parą.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location