Gegužės 29 d.

Patvirtinta Laikinoji tvarka projektų administravimui supaprastinti

2020-03-25 14:15 Dalintis:

ES fondų lėšų administravimo sistema, reaguodama į padėtį šalyje ir įgyvendindama Vyriausybės priimtą Ekonomikos skatinimo ir COVID-19 sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, spartina investicijų pagal 2014-2020 m. ES investicijų veiksmų programą tempą.

Kaip pranešė Finansų ministerija, vakar patvirtinta Laikinoji tvarka skirta projektų administravimui supaprastinti. Ji galios tol, kol Lietuvoje bus paskelbta ekstremali situacija.

Pagrindiniai pakeitimai:

  • trūkstant apyvartinių lėšų, projekto vykdytojo prašymu skiriamas avansas, net jeigu tai ir nėra numatyta projekto sutartyje;
  • maksimalus avansas projektui didinamas iki 50 %;
  • avanso garantijų nereikalaujama iš valstybės ir savivaldybių įmonių, savivaldybių valdomų įmonių, viešųjų įstaigų, kurių savininkės arba dalininkės yra savivaldybės, o iš privačių juridinių asmenų nereikalaujama, tik kai avanso suma yra iki 10 tūkst. Eur. Ši nuostata galioja ir išankstinio apmokėjimo sąskaitoms;
  • trumpinamas tarpinio mokėjimo prašymo apmokėjimo terminas iki 12 d. d. (avanso išmokėjimas – iki 7 d. d.);
  • mokėjimo prašymus leidžiama teikti dažniau nei iki šiol;
  • atsisakoma reikalavimo rengti arba tikslinti investicinį projektą, kai įsigyjama medicininės įrangos ar kitų sveikatos sektoriui reikalingų priemonių.

Siekiant kuo lanksčiau ir sklandžiau administruoti ES fondų lėšomis įgyvendinamus projektus, jų vykdytojai raginami:

  • greičiau atsiskaityti su tiekėjais už pristatytas prekes, suteiktas paslaugas ir atliktus darbus. Projekto vykdytojas, gavęs lėšas, tiekėjo sąskaitą apmoka per 3 d. d. Kitais atvejais pirkimo sutartyse rekomenduojama numatyti ne ilgesnį nei 15 d. terminą.
  • Teikiant mokėjimo prašymą iš pirmo karto pateikti visus reikiamus ir teisingus dokumentus. Kitu atveju dokumentus reikės patikslinti per 2 d. d., o to nepadarius bus išmokama tik ta suma, kuri pateiktuoju mokėjimo prašymu bus pagrįsta.
  • Vietoj galutinio mokėjimo prašymo pateikti tarpinį, jeigu numatyta patikra projekto vietoje dėl karantino režimo ir panašių apribojimų negalima (nebent su agentūra būtų susitarta kitaip).

Kol šalyje paskelbtas karantino režimas ir panašūs apribojimai:

  1. ministerijoms kvietimuose teikti paraiškas pakeitus terminus, jau paskelbtų ir laikinosios tvarkos įsigaliojimo dieną galiojančių kvietimų paraiškų pateikimo terminas pratęsiamas 14 dienų.
  2. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuotoliniu būdu, jeigu tai įmanoma iš esmės nemažinant veiklų vykdymo kokybės (pvz., mokymai, konsultacijos ir pan.). Apie projekto veiklų vykdymo formos pasikeitimą jo vykdytojas turi informuoti agentūrą, kuri nurodys, kokius dokumentus reikės teikti nuotoliniu būdu vykdomoms veiklos išlaidoms ir rezultatams pagrįsti.
  3. Gavus projekto vykdytojo prašymą projekto veiklų įgyvendinimo terminas atidedamas ir/ar pratęsiamas, kai projekto veiklų vykdyti neįmanoma ir jos turi būti atidėtos.
  4. Patikros vietoje vykdomos nuotoliniu būdu (pvz., gaunant nuotraukas, video įrašus ir pan.) jas fiziškai pakartojant pasibaigus karantino režimo laikotarpiui.
  5. Įgyvendinančiųjų institucijų organizuojami informaciniai susitikimai ir mokymai galimiems pareiškėjams vykdomi nuotoliniu būdu.

Atkreiptinas dėmesys, kad įgyvendinant viešųjų pirkimų sutartis force majeure aplinkybė taikoma pagal Viešųjų pirkimų tarnybos išaiškinime nurodytas sąlygas.

Kilus klausimų ir neradus atsakymų bendraujant su projektą administruojančia įgyvendinančiąja institucija, kviečiama kreiptis tam tikslui skirtu el. paštu ESfondaiCOVID-19@cpva.lt.

Šį Laikinoji tvarka bus peržiūrima ir papildoma, jeigu bus būtina, siekiant dar sklandžiau ir sparčiau įgyvendinti projektus.


Šaltinis: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location