Birželio 25 d.

Nedidelis, bet ambicingas gėlių salonas „Garden Brothers“: idėjos gimimas Olandijoje, jos išpildymas Lietuvoje ir siekis plėstis

2022-05-16 15:00 Dalintis:

Bene kiekvienais metais sostinė vilniečiams ir miesto svečiams padovanoja po naują vietą, į kurią ne tik miela užsukti, bet ir gera pasilepinti išskirtiniu asortimentu. Būtent taip prieš beveik dvejus metus prie Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro išdygo gėlių salonas pavadinimu „Garden Brothers“. Nors vieta nedidelė, tačiau gali didžiuotis spalvingu sėkmės keliu – idėjos gimimu Olandijoje, jos išpildymu gimtinėje bei kiekvienos dienos pastangomis pradžiuginti klientą.

Po darbo užsienyje – idėja įkurti gėlių saloną

Mintis įkurti gėlių saloną kilo į Olandiją prieš keletą metų dirbti išvykusiam Andriui Abramovičiui, kuris ne kartą matė neįtikėtinai gražius gėlių laukus, leidusius akimirksniu suprasti – būtent tai jis pardavinės ir Lietuvoje. Todėl netrukus jis idėją parsivežė ir į tėvynę, kur mažais žingsneliais pradėjo ją įgyvendinti.

„Pats gyvenau ir dirbau Olandijoje su gėlėmis, todėl jas pažįstu gerai, o ir šiame versle kuo puikiausiai nusimaniau. Tad pagalvojau, kodėl to nevystyti bei neplėtoti gimtojoje šalyje? Būdamas užsienyje pamačiau ir susipažinau su įvairiomis gėlių rūšimis, supratau, kaip viskas vyksta. Todėl grįžęs į Lietuvą turėjau vieną planą – surasti tiekėjus, išanalizuoti rinką ir pasiruošti naujo verslo pradžiai“, – apie idėjos gimimą įkurti nuosavą gėlių saloną 15min pasakoja Andrius.

Tačiau jis neslepia, kad iš pradžių verslui koją kišo Vilniuje esanti didelė konkurencija. Būtent sostinė ne vienerius metus didžiuojasi išskirtiniais gėlių salonais, kviečiančiais vilniečius pasilepinti gražiausiomis gėlių kompozicijomis. Visgi tai paties Andriaus nedžiugino – jis manė, kad dalį šių salonų teks pranokti savo kokybe, geromis ir šviežiomis gėlių puokštėmis. Tad būtent tai jis ir padarė – stengėsi pademonstruoti išskirtinumą.

Vyras džiaugiasi, kad prieš daugiau nei metus socialiniuose tinkluose paskleista reklama bei rekomendacijos pritraukė ištikimiausius klientus, kurie salone apsilanko ir šiandien. Štai jis prisimena ir smagų užsakymą, kuris, jo manymu, apibūdina jo pagrindinius klientus – žiemos metu norėjo užsisakyti bijūnų, o juk šiuo laikotarpiu juos gauti nėra labai paprasta.

„Pas mus atėję klientai žino, kad gali kreiptis visokiais klausimais. Ištikimiausi ne kartą įsitikino, kad galime aprūpinti ir gauti norimą gėlę nepriklausomai nuo sezono. Aišku, kaina skiriasi, bet jie tai žino, todėl pas mus su prašymu pasirodo prieš mėnesį ar du“, – šypteli vyras.

Judėti į priekį paskatinę iššūkiai

Visgi iki įsitvirtinimo rinkoje teko nueiti nelengvą kelią – įmonė išgyveno ir „nulines“ dienas, ir COVID-19 pandemijos pasekmes. Štai ne kartą norėjosi salono vitriną papuošti gražiomis gėlių kompozicijomis, tačiau dėl klientų trūkumo ar per didelių išlaidų Andrius šios minties atsisakydavo.

„Iš tikrųjų buvo labai sunkus periodas, nes visos išlaidos bei kaštai buvo labai dideli. Ir per kovidą nebuvo lengva. Aišku, dabar šiek tiek ramiau, bet suprantama, kad tuo metu žmonėms ne gėlės rūpėjo, todėl jų ir pirko mažiau.

Be to, daug kas gėles atiduoda ir už savikainą, kad nereikėtų jų išmesti. Tačiau juk gerą, kokybišką gėlę norisi parduoti už atitinkamą sumą. O ir nėra taip, kad esame Senamiestyje ir prekiaujame didelėmis kainomis. Tikrai ne. Svarbu paminėti, kad turime šviežių ir įdomesnių kompozicijų, tad galiu drąsiai pasakyti, kad to turguje tikrai nerastumėte“, – mano jis.

Prie iššūkių atnešusio laikotarpio ir dabartinių dienų įmonei stipriai padėjo nacionalinė plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA). Anot A.Abramovičiaus, priemonės, kuriomis turėjo galimybę pasinaudoti, davė ne tik gerą impulsą verslo pradžiai, bet ir padėjo sumokėti dalį darbuotojams skirto darbo užmokesčio.

„Verslo startui pagalbos kreipėmės į kredito įstaigą, kuri suteikė lengvatinę paskolą iš „Verslumo skatinimo fondo 2014-2020, finansuojamo Europos socialinio fondo lėšomis“. Pasinaudoję šia paskola gavome papildomą galimybę kompensuoti dalį darbuotojų darbo užmokesčio išlaidų pagal priemonę „Subsidijos verslo pradžiai“, kuri finansuojama taip pat iš Europos socialinio fondo lėšų. Be to, sudarėme sutartį ir dėl dalinės palūkanų kompensacijos, pagal kurią dalis mūsų faktiškai sumokėtų palūkanų grįžo į mūsų sąskaitą.

Tokiu būdu pas mus sumažėjo kaštai. Tokios priemonės tikrai palengvina ir padeda daugeliui verslų neužsidaryti. Naujam verslui pačioje pradžioje labai sunku save parodyti, užsirekomenduoti, tam reikia nemažai laiko. Taip nebūna, kad įkurus verslą iš karto turi daug klientų. Tas verslo startas, pati pradžia yra labai sunki, o šiuo klausimu INVEGOS administruojamos priemonės tikrai padeda“, – teikiama pagalba džiaugiasi Andrius.usimu INVEGOS administruojamos priemonės tikrai padeda.

Floristės iš Ukrainos, išskirtinio grožio kompozicijos ir noras plėstis

Su iššūkiais susidorojęs ir toliau verslo žingsneliais ėjęs Andrius pasakoja, kad šiomis dienomis verslas gali džiaugtis užsakymų gausa bei ištikimiausiais klientais. Negana to, prie darbo kokybės stipriai prisideda ir iš Ukrainos atvykusios floristės. Jos jau spėjo pademonstruoti savo išlavintą talentą.

„Jos daro labai kietas puokštes, tikrai moka puikiai komponuoti. Stengiasi žaisti su kokybe, nes visgi ateina žmonės, kurie nori išskirtinumo. Todėl ir bandome jiems tai duoti“, – šypteli gėlių salono įkūrėjas.

Kaip tik dabar vestuvių sezono metas, tad pagrindiniais klientų norais tampa ir bijūnai su hortenzijomis. Andrius pastebi, kad šios gėlės išsiskiria savo puošnumu bei spalvingumu, todėl nenuostabu, kodėl prieš vasarą jų užsakymų skaičius sparčiai išauga.

„Aišku, turim ir egzotinių augalų, lagūrų, net medvilnę parduodam, kurią naudoja floristės puokštėms. Bandome į saloną atvežti ir įdomesnių augalų, kurių galbūt pas kitus ir nėra. Pastebėjau, kad jei norime parduoti ir sudominti klientą, turime būti labiau ekstravagantiškesni, kaitalioti asortimentą“, – 15min paaiškina Andrius.

Ir nors klientais gėlių salonas nesiskundžia, tačiau tikisi, kad ateityje galės pasigirti ir didesniais užsakymais. Visgi A.Abramovičius pabrėžia, kad šis verslas yra ganėtai jaunas, tad įgauti tinkamą reputaciją reikia ne vienerių metų.
„Pas mus tik pats įsibėgėjimas. Reikia dar užsitarnauti reputaciją. O dėl klientų srauto tikrai nesiskundžiu, nes plačiai bendradarbiaujame ir su įmonėmis, kurios dažnai užsako gėlių puokštes savo darbuotojų gimtadieniams. Iš tikrųjų reikia stengtis, dirbti ir niekada nenuleisti rankų“, – įsitikinęs jis.

15min pasiteiravus, kas labiausiai džiugina šiame versle, Andrius pasikartoja – darbas su gėlėmis. Nors jis pats nėra floristas, tačiau puikiai išmano įvairias gėlių rūšis, augalus ir kaip juos prižiūrėti.

„Dirbti mylimą darbą yra visada labai gerai. Nuvažiuoju į darbą ir jaučiuosi visiškai kitaip. Aišku, kiekvieną dieną atsiranda sunkumų, gal kažkas neatvažiuoja, nepavyksta užsakyti. Buvo mamos diena, tai irgi pasitaikė nesklandumų, kai užsakymus ne į tuos adresus pristatė, vėlavo, trūko tam tikrų gėlių. Bet jei yra gera komanda, floristė išmano savo darbą, viską galima sukontroliuoti ir lengvai išspręsti“, – įsitikinęs „Garden Brothers“ įkūrėjas A.Abramovičius.

O ko pats Andrius linki savo salonui? Pasirodo, jis norėtų įgyvendinti kol kas vienintelį tikslą – užsitvirtinti gėlių versle: „Norisi palankios reputacijos kaip gėlininko, pardavėjo. O tada galėtume plėstis, įkurti dar vieną saloną. Šis verslas tik pradžia.“

Šaltinis: INVEGA

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location