Gegužės 19 d.

Modernių biurų koncentracija Vilniuje keičia judėjimo įpročius

2020-02-25 16:25 Dalintis:

Daugiausiai modernių biurų statoma sostinės Šnipiškių mikrorajone – Konstitucijos pr., buvusio „Žalgirio“ stadiono ir netoliese esančiose teritorijose. Skaičiuojama, kad po dviejų metų, pabaigus biurų projektus, vien juose dirbs apie 21.000 darbuotojų ir tai neišvengiamai pakeis judėjimo į darbą būdus.

„Akivaizdu, kad visi 20.000 dirbančiųjų čia suvažiuoti negalės. Tad eisime viešojo transporto plėtojimo kryptimi, o ne kursime sąlygas kiekvienam atvykti į darbą automobiliu. Toks malonumas turi turėti adekvačią kainą. Be to, tie, kas važiuoja autobusu, neturėtų stovėti spūstyje taip, kaip važiuojantis vienas automobiliu“, – VŽ sako Mindaugas Pakalnis, Vilniaus miesto vyriausiasis architektas.

M. Pakalnis skaičiuoja, kad vienos eismo juostos pralaidumas yra apie 1.000 automobilių per valandą, tad reikėtų 20 papildomų eismo juostų, kad visi norintys galėtų suvažiuoti į Šnipiškes: „Dešimt greitkelių – tai yra neįmanoma. Greitieji autobusai, atskirtos juostos viešajam transportui – turi būti padaryta taip, kad viešasis transportas į gyvenamuosius rajonus važiuotų visai atskirtas nuo mašinų “.

Jo nuomone, tai, kad naujasis biurų miestas formuojasi dešiniajame Neries krante – labai gerai, nes būtent čia gyvena didžioji dauguma vilniečių ir sostinėje yra tik 6 tiltai per Nerį. Taip, pasak jo, buvo siekiama suformuoti miestą nuo maždaug praėjusio amžiaus 70-ojo dešimtmečio, mat gyvenamieji rajonai buvo pastatyti vakarinėje dalyje, o centras liko upės kairėje, tai reikėjo centrą „truktelėti“ į šiaurės vakarus.

Išeitis – alternatyvus judumas

Mindaugas Statulevičius, Lietuvos nekilnojamojo turo plėtros asociacijos (LNTPA) direktorius, yra įsitikinęs, kad susiekimo problemos ir spūstys bus vienas didžiausių iššūkių, laukiančiųjų jau netolimoje ateityje, kai dešimtys tūkstančių žmonių beveik vienu metu išvažiuos iš biurų.

„Manau, miestas tam turi numatęs sprendimų. Mano įsitikinimu, stebuklingų vaistų nėra – tik alternatyvus judumas – dviračiais, elektriniais paspirtukais, pėsčiomis ar kitaip. Taip pat savivaldybė turėtų didinti viešojo transporto intensyvumą Konstitucijos pr. ir Žalgirio g.“, – kalba jis.

Be to, pabrėžia pašnekovas, reikia įvertinti, kad Šnipiškėse plėtojami ne tik biurų, bet ir nemažai daugiabučių projektų, kuriuose esančių butų plotas santykinai mažas – t.y. viename daugiabutyje yra daugiauturtiniųvienetų.
Pagal įrengiamų statymo vietų koeficientų schemą, į kurią patenka didelė dalis Šnipiškių, čia numatytas minimalus 0,5 koeficientas vienam butui, o maksimalus – 0,6. Vadinasi, dešimčiai butų negalima įrengti daugiau kaip 6 automobilių statymo vietų.

„Tokiu būdu miestas tarsi parodo, kad automobilius veja iš šios teritorijos, bet tuo pačiu miestas turi pasiūlyti gyventojams patogius, priimtinus sprendimus“, – sako pašnekovas.


Šaltinis: Verslo Žinios

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location