Kovo 29 d.

MITA ragina gyvybės mokslų inovatorius suskubti: Šveicarijos rinka strategiškai svarbi

2021-02-25 15:20 Dalintis:

Inovatyviausių šalių penketukas net pandemijos pažymėtais 2020-aisiais išliko stabilus. Remiantis Pasauliniu inovacijų indeksu (PII), geriausiai reitinguojamų valstybių pozicijų ir toliau neužleidžia Šveicarija, Švedija, JAV, Jungtinė Karalystė ir Nyderlandai. Nenuostabu, kad lyderiaujanti rinka masina Lietuvos aukštųjų technologijų kompanijas.

Verslo plėtros galimybių ieškančias Lietuvos gyvybės mokslų įmones Lietuvos Respublikos ambasada Čekijos Respublikoje ir Šveicarijos Konfederacijai kartu su Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) 2021 m. antrąjį ketvirtį kviečia dalyvauti verslo misijoje į Šveicariją. Iki registracijos pabaigos liko vos viena savaitė.

Dešimtus metus inovatyviausios pasaulio šalies poziciją išlaikanti Šveicarija, MITA vadovo Ginto Kimčio įsitikinimu, Lietuvos high-tech įmonėms yra strategiškai svarbi rinka. „Pagal investicijų pavertimo inovacijomis rezultatus pirmaujančią, įspūdingus patentų paraiškų skaičius demonstruojančią ir į mokslinius tyrimus bei eksperimentinę plėtrą tiesiog pavyzdingai investuojančią šalį domina Lietuvos inovatorių idėjos ir galimybės. Patirtis verslo misijose rodo, kad nuo mūsų įmonių aktyvumo prisistatant tiesiogiai priklausys ir Šveicarijos partnerių įsitraukimas, tad kviečiu naudotis šia unikalia proga ir registruotis atrankai“, – ragina jis.

Praėjusiais metais organizuota verslo misija į Šveicariją buvo orientuota į FinTech, MedTech, ICT, Laser, BioTech sritis. Pasidalinti patirtimi sutiko joje dalyvavusių UAB „Telesoftas“ ir UAB „Metasite Business Solutions“ atstovai.

Pirmas bendras projektas – aplikacija futbolo čempionatui

Daugiau nei 16 metų veikianti inovatyvių sprendimų bendrovė „TeleSoftas“ dirba su plačiu klientų ratu telekomunikacijų, sveikatos priežiūros, logistikos, finansų ir kitose srityse. 

„Dėl per šį laiką sukauptos nemenkos patirties savo klientams visame pasaulyje esame patarėjai ir technologiniai partneriai, o ne tik užduočių vykdytojai. Mūsų ekspertinės sritys leidžia padėti sukurti įvairius skaitmeninius produktus – nuo sudėtingų IT sistemų, dirbtinio intelekto iki mobiliųjų aplikacijų kūrimo ar dizaino”, – tvirtina įmonės įkūrėjas ir direktorius Algirdas Stonys.

Bendradarbiavimas su Šveicarija, pasak kompanijos vadovo, prasidėjo 2008 metais: „Pirmąjį verslo kontaktą užmezgėme su TECHNOPARK® Zürich įsikūrusia IT paslaugų įmone „Surfkitchen“. Kartu su ja ruošėme futbolo čempionatui skirtą mobiliąją aplikaciją, kurią publikavo telekomunikacijų operatorius „Sunrise“.

Dar vienas iš „Telesofto“ sėkmės Šveicarijoje pavyzdžių – bendradarbiavimas su viena didžiausių mažmeninės prekybos įmonių „Migros Aare“. Pasinaudodama savo jau išvystytais mažmeninės prekybos tinklais, kompanija „Migros“ franšizės pagrindu siekia padidinti įrankių nuomos „Kurts Toolbox“ pasiekiamumą. Projektą „Telesoftas“ vysto kartu su įmone „Kurt Konig“.

Praėjusiais metais Ciuriche vykusioje verslo misijoje „TeleSoftas“ pristatė savo sėkmės istoriją, kaip buvo užmegzti ryšiai su Vokietijos partneriais. Su visais B2B sesijose įgytais kontaktais bendraujama iki šiol. 

A. Stonio teigimu, Šveicarijos įmonėms įdomi trumpa, koncentruota dalomoji medžiaga, verta pasiruošti ir follow-up informaciją, kuri gali būti išsiųsta iš karto po kiekvieno susitikimo. Be to, jis pataria neapsiriboti sutartais susitikimais bei pamėginti užmegzti kontaktus ir su kitais renginio dalyviais.

Klientai Šveicarijoje vertina, kad „TeleSofte“ dirba aukščiausio lygio IT specialistai, o pati įmonė išsiskiria kultūra, paremta pasitikėjimu, komandiniu darbu, iniciatyvos ir individualumo skatinimu.

Įdomu dirbti dėl šveicarų polinkio į verslumą ir inovacijas

Informacinių technologijų įmonės „Metasite“ pagrindinės rinkos ir klientai yra pasaulio finansiniuose centruose – Londone, Ciuriche, Ženevoje, Niujorke, Amsterdame. Tiesa, pastaruoju metu klientų geografija plečiasi, nepamirštant ir Vilniaus tapimo fintech centru. 

„Šveicarija mums strategiškai svarbi dėl ten esančių stiprių finansinių centrų Ciuricho ir Ženevos bei įvairaus dydžio finansinių žaidėjų gausos. Taip pat įdomu dirbti dėl šveicarų polinkio į verslumą ir inovacijas. Tai motyvuoja“, – sako verslo plėtros vadovė Rimantė Paulauskaitė-Digaitienė.

Su Šveicarija įmonė pradėjo dirbti 2015 metais, kai išplėtė bendradarbiavimą su vienu didžiausių pasaulyje apribotos rizikos fondu „Man Group“ nuo Londono iki Ciuricho padalinių. „Teikdami specializuotų IT sprendimų vystymo ir palaikymo paslaugas užsirekomendavome, tad tolimesnė plėtra Šveicarijoje buvo natūrali – per tiesiogines klientų darbuotojų ir partnerių, su kuriais dirbome, rekomendacijas“, – pasakoja verslo plėtros vadovė.

Papildomai plėstis ir megzti ryšius Šveicarijoje padeda tiek dalyvavimas renginiuose, pavienių kontaktų mezgimas ir susitikimai, tiek, ypač pandemijos metu, tęstinis kontakto palaikymas ir naujų pažinčių paieška online. „Pernai vykusios verslo misijos metu turėjome progą papasakoti apie savo veiklą, susipažinti su vietiniais verslo ir diplomatiniais atstovais. Daugiausia naudos atnešė su konkrečiais verslais suplanuoti asmeniniai susitikimai. Su keletu įmonių palaikome glaudų ryšį iki šiol“, – pasakoja R. Paulauskaitė-Digaitienė.

Šveicarams nereikia „gatavo daikto iš juodos dėžės“

„Šveicarijoje dauguma mūsų klientų yra iš investicijų valdymo bei bankinių sričių. Jiems kuriami sudėtingų investicinių produktų informacijos pateikimo bei valdymo sprendimai turi atitikti tokius itin svarbius reikalavimus kaip informacijos savalaikiškumas, patikimumas, pritaikymas skirtingoms rinkoms bei reguliacinėms aplinkoms, o taip pat – informacijos aiškumas ir estetiškumas. Papildomai būtina užtikrinti nenutrūkstamą paslaugos teikimą ir saugumą“, – akcentuoja plėtros vadovė. 

Anos jos, klientai vertina darbą su įmone, nes yra užtikrinti, kad būtent su jais dirbančios komandos yra visuomet pasiekiamos ir atsižvelgia į specifinius poreikius: „Kiekvienas konkretus komandos narys yra savo srities ekspertas ir su kiekvienu jų galima efektyviai diskutuoti ir ieškoti sprendimų. Jiems nereikia „gatavo daikto iš juodos dėžės“ – verslas pernelyg sudėtingas, su daug niuansų, tad būtinas glaudus bendradarbiavimas ir sprendimų paieška.  Pastebime, kad pagrindiniai žmonės, su kuriais dirbame, nori palaikyti itin glaudų ryšį su visa projekto komanda: komandos vadovu, analitikais, programuotojais, testuotojais, dizaineriais, duomenų analitikais. Nuolat palaikomas ryšys ir tarp vadovų“. 

Kultūrinių barjerų „Metasite“ atstovė teigia nepastebinti, nes įmonė dirba su globaliai veikiančiomis kompanijomis, kur vyrauja natūrali kultūrų įvairovė. Dėl kalbos taip pat jokių nepatogumų – darbui pakanka kasdienės darbinės anglų kalbos. „Stebina tik tai, kad klientai noriai atvyksta į Vilnių. Tad stereotipus apie šią šalį atmesčiau, na, nebent tai, kad šveicariško šokolado tikrai visur daug ir jis puikus“, – tikina R. Paulauskaitė-Digaitienė. 

Lietuvos gyvybės mokslų įmonės, kurių veikla apima raudonąsias biotechnologijas, bioinformatiką, ikiklinikinius ir klinikinius tyrimus, farmaciją, medicinos inžineriją (MedTech, Digital Health), iki vasario 28 d. kviečiamos registruotis į verslo misiją į Bazelį (Šveicarija). Jos metu vyks Lietuvos įmonių prisistatymai ir B2B sesijos. Verslo misijos dalyvių atranką vykdys Šveicarijos partneriai. 

Daugiau informacijos tel. +370 645 89138 ir +370 600 45965. 

Šaltinis: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location