-
Aktualijos
5238
-
Partnerių paieška
1197
-
Sėkmės istorijos
546
Mažaverčiais produktais tarptautinių rinkų neužkariausi
Tarptautinio konsorciumo „GoSmart BSR“ nariai atlieka giluminę analizę apie verslo potencialą internacionalizuotis ir atsinaujinti. Lietuvos inovacijų centro ekspertai, apklausę ir diskutavę su skirtingais keturgubos spiralės dalyviais – verslo atstovais, tyrėjais ir aukštojo mokslo specialistais bei inovacijų politikos kūrėjais, atkreipia dėmesį, kad dėl mažos lietuviškos rinkos beveik visos mūsų šalies įmonės yra orientuotos į eksportą nuo pat įsisteigimo. Būtent eksportą Lietuvos įmonės mato kaip pagrindinį internacionalizacijos įrankį.
Tiesa, atsižvelgiant į tai, kad darbo užmokesčio lygis Lietuvoje vis dar gerokai mažesnis nei Vakarų Europoje, lietuviškos įmonės ieško partnerių užsienyje, kuriems galėtų teikti nebrangias paslaugas, ir tokiu būdu išeiti į tarptautines rinkas bei konkuruoti su tose rinkose įsitvirtinusiomis įmonėmis. „Tai rodo, kad mūsų šalies verslininkai nori jungtis į tarptautinius tiekimo tinklus, tačiau problema ta, kad jie siūlo žemos vertės produktus“, – sako Lietuvos inovacijų centro konsultantas Tautvydas Pipiras.
Pasak jo, kiek geresnė situacija yra tik su IRT sektoriumi, kur įmonės kuria aukštos pridėtinės vertės produktus. O štai įmonės iš pagrindinių technologijų, žmonių sveikatos, mitybos ir gamybos sričių, nors ir diegia bei kuria inovacijas, Baltijos jūros regione joms nesugeba susirasti potencialių partnerių.
Būtent šią problemą ir siekia spręsti tarptautinis konsorciumas „GoSmart BSR“. Konsorciumo tikslas – sukurti funkcionuojančią, efektyvią tarpvalstybinę inovacijų tarpininkavimo sistemą (angl. TIBS) ir parengti bendrą tarpvalstybinę sumanią strategiją (angl. JTSS) MVĮ, skirtą tolimesniam regiono vystymuisi.
Šaltinis: Lietuvos inovacijų centras.