Kovo 28 d.

Lietuvių įmonės laboratorijoje mokslininkai sukūrė unikalų veido serumą

2021-01-04 13:30 Dalintis:

Šių dienų vartotojas tampa vis sąmoningesnis ir kosmetikos lentynose dairosi natūralesnių, „švaresnės“ sudėties produktų. Tokius vis reiklesnių vartotojų poreikius skuba atliepti ir kosmetikos gamintojai. Viena tokių įmonių – 2019 m. veiklą pradėjusi UAB „Kosmetikos tyrimų centras“. Tai novatoriška kompanija, daugeliui geriau pažįstama iš prekės ženklo „MATH scientific“. 

Bendrovė vykdo mokslinę veiklą, gamina ekstraktus ir kuria kosmetikos bei maisto papildų formules. Gaminiai rinką pasiekia pažymėti jau minėtu „MATH scientific“ prekės ženklu. 

Įmonė per neįtikėtinai trumpą laiką pasiekė pavydėtinų rezultatų. Sėkmės paslaptis – gana paprasta: tai – partnerystė. „Kosmetikos tyrimų centras“ aktyviai bendradarbiauja su Vilniaus universitetu (VU), Chemijos ir geomokslų fakultetu. Pasitelkus mokslinius atradimus ir analizę, sukuriami įvairių odos problemų unikalūs sprendimai, kurie padeda pagerinti estetinį odos vaizdą, jos būklę ir net žmogaus savijautą.

Grožio šaltinis – natūralioje gamtoje

„MATH scientific“ prekės ženklo įkūrėja Marija Valaitė teigė, kad natūralūs produktai, tokie kaip augalų ekstraktai, dėl gausios naudingų cheminių medžiagų įvairovės savo sudėtyje, suteikia plačias galimybes naujiems kosmetikos ir medicinos produktams kurti. Be to, keičiasi vartotojų poreikiai ir vis didesnis dėmesys skiriamas sveikai gyvensenai.

„Mūsų kuriamas veido serumas yra išskirtinis tuo, kad jo sudėtyje bus panaudotas augalinis karklų ekstraktas. Jo analogų rinkoje šiuo metu nėra. Serumas – tai labiausiai koncentruota ir efektyviausiai veikianti odos priežiūros priemonė. Šis gaminys bus skirtas žmonėms, kurie kenčia dėl probleminės odos ir ieško natūralaus bei efektyvaus sprendimo. Atlikę pirminius prototipo tyrimus nustatėme, kad serumas turėtų pasižymėti antimikrobinėmis savybėmis ir tiks probleminės odos priežiūrai“, – pasakojo M. Valaitė.

Prie šios inovacijos dirbanti komanda nuo pat pradžių turėjo tikslą panaudoti tokių augalų vertingąsias savybes, kurie dar nėra plačiai naudojami kosmetikos pramonėje arba kol kas joje dar visai nenaudojami. Komanda nesuklydo pasirinkusi karklus. Atlikus tyrimus nustatytas itin teigiamas jų poveikis odai.

„Pasitelkėme įvairius jau atliktus tyrimus ir mokslinių šaltinių analizę, pasirinktus augalus tyrėme ir patys savo laboratorijoje. Vertinome, kokiu būdu ir kokiu metų laiku išgautas augalo ekstraktas pasižymi vertingiausiomis savybėmis, kol galiausiai sukūrėme keletą produkto prototipų. Juos išbandėme su fokus grupėmis ir stebėjome, kuri mūsų pagaminto produkto versija turi didžiausią poveikį odai. Įvertinę rezultatus galiausiai pasirinkome, kurį prototipą komercializuosime“, – apie ilgą veido serumo kelią iš gamtos iki buteliuko pasakojo „MATH scientific“ prekės ženklo įkūrėja.

M. Valaitė teigė, kad bendradarbiavimas su MITA buvo itin sklandus: „Konsultavomės dėl viso projekto rengimo. Turėjome daug įvairių klausimų ir visuomet labai greitai sulaukdavome atsakymų. Čia dirba aukšto lygio specialistai, iš kurių gavome visą reikiamą pagalbą. Juo labiau, kad mūsų įmonė tokį projektą rengė pirmą kartą.“

Pagal ES finansinę priemonę „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“, kurios tikslas yra padėti komercinti mokslinių tyrimų rezultatus, kuriant mokslui imlias įmones, šios inovacijos kūrėjų komandai skirta pilna projekto išlaidų kompensavimo suma.

MITA vadovas: „Būtina parama ir paskatinimas“

Mokslo, technologijų ir inovacijų agentūros (MITA) vadovas Gintas Kimtys teigė, kad UAB „Kosmetikos tyrimų centras“ yra puikus sėkmės pavyzdys. Jis įsitikinęs, kad ir ateityje taip pat būtina skatinti Lietuvos moklininkų, tyrėjų laboratorijose gimstančių produktų komercializavimą bei sudaryti kuo palankesnes sąlygas įmonėms ir universitetams įgyvendinti bendrus projektus, ieškoti sprendimų ir siekti rezultatų.

„Itin svarbu skatinti visų tipų mokslo institucijose ir privačiose laboratorijose sukurtų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) rezultatų pagrindu kuriamų inovatyvių produktų plėtojimą. Tai sfera, kurioje dirbančių specialistų rezultatai rodo, kad turime ką pasiūlyti ne tik Lietuvos, bet ir tarptautinėms rinkoms, tačiau būtina sudaryti sąlygas mokslininkams ir verslui progresyviai dirbti kartu ir skatinti juos imtis bendrų projektų. Tam reikalinga tikslinė pagalba ir paskatinimas“,  –  tvirtino vadovas ir džiaugėsi ES finansavimo priemone „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“, kuri stipriai prisideda prie bendrų Lietuvos mokslo ir verslo iniciatyvų realizavimo.

Paskelbtas naujas kvietimas paramai gauti 

G. Kimtys pastebėjo, jog tai, kad paramos inovacijoms gavimas tampa vis aktualesnis, įrodo ir faktas, kad agentūrai paskelbus kvietimą teikti paraiškas finansuoti projektus pagal priemonę „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“, buvo sulaukta rekordinio besikreipiančiųjų skaičiaus  – net 58 paraiškų. Tačiau tai – ne vienintelė gera žinia.

Penktadienį, gruodžio 18 d., MITA paskelbė kvietimą teikti tarptautinės programos EUREKA paraiškas pagal atnaujintą ES finansavimo priemonės „MTEP rezultatų komercinimo ir tarptautiškumo skatinimas“ kvietimą. Paraiškų MITA laukia iki 2021 m. sausio 18 d.

„Šis kvietimas – tai galimybė tapti matomais ir konkurencingais tarptautiniu mastu, tad labai laukiame ir tikimės aktyvaus mūsų mokslininkų ir tyrėjų, bendradarbiaujančių su verslu, įsitraukimo“, – sako G. Kimtys. 

Bendra naujo kvietimo finansavimo suma siekia daugiau nei 1,1  mln. eurų, o didžiausia galima finansavimo lėšų suma vienam projektui – 300 tūkst. eurų.

Mokslui ir verslui susivienyti bendriems projektams padeda Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA). Šiuo metu MITA vykdo komunikacijos kampaniją „Mokslo žinios – verslo sėkmei“, kuri finansuojama ES struktūrinių ir investicinių fondų lėšomis. 

Šaltinis: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location