Kovo 29 d.

Lietuvišką šokoladą „Chocolate Naive“ pamėgo net ir Mongolijoje

2019-03-29 14:40 Dalintis:

Su saldymedžiu ir apelsinais, tahini pasta, dumplainiais, bičių duonele, kefyru ar net baravykų skonio: nors sukurtas Lietuvoje, šis, netradicinio skonio šokoladas Lietuvoje beveik negyvena, o savo valgytojų ieško visame pasaulyje. Pasak šokolado verslo sumanytojo ir UAB „Mulate“ („Chocolate Naive“) įkūrėjo Domanto Užpalio, lietuviškas gaminys savo vietą atrado net ir „keistose“ rinkose – Mongolijoje, Kinijoje, Singapūre. „Mūsų rinka yra visas pasaulis. Šokoladas keliauja į nemažai šalių – į JAV, visą Aziją ir Europą. Pagrindinė mūsų rinka yra JAV ir Japonija, plečiamės ir į Kiniją. Šiek tiek šokolado parduodame ir Lietuvoje“ – apie eksporto patirtį dalinasi D. Užpalis.


Pasak D. Užpalio, galima pagrįstai didžiuotis, kad tikro lietuviško šokolado receptai yra žinomi pasaulyje ir galbūt tai kada nors taps tikru „Chocolate Naive“ kulinariniu paveldu, perduodamu iš kartos į kartą. Šokolado gamyba yra vienas sudėtingiausių procesų maisto pramonėje: kažkada laikyta dievų maistu, kakava yra ypatingas augalas, kurį surasti nėra lengva, o rūšių, iš kurių galima pagaminti skirtingą šokoladą, yra apie 2000.


„Kartais sunku suvokti, kad šokoladas iš tiesų auga ant medžio. Dirbant su kakava reikia žinoti labai daug „plonybių“ ir turėti tam patirties. Nėra taip, kad kasdien sukurtume naują receptą, dažnai tai yra iššūkis, kaip ingredientų skonį perkelti į šokoladą. Tačiau bandome ir mums gimsta netikėti ir sudėtingi deriniai. Pavyzdžiui, baravykų skonio šokoladas yra vienas iš įdomesnių sprendimų: baravykai turi riešutinį poskonį, kuris gerai dera šokolade“ – apie šio verslo subtilybes pasakoja Domantas.


2008 m. pradėtas ambicingas šokolado verslas buvo sumanytas taip, kad didžiąją pardavimų dalį sudarytų eksportas. Paklaustas kaip ryžosi tą  padaryti, D. Užpalis pasakoja, kad nuo pat pradžių buvo aišku, kad šokolado produkcija didžiąja dalimi turi „išvažiuoti“, nes Lietuvos rinka yra tiesiog per maža tokio verslo išgyvenimui. „Pradėjome važiuoti tada, kai dar nebuvo jokios verslo paramos ir programų. Nusprendę ir identifikavę, kad turime eksportuoti, tą ir darėme. Todėl šiandien jau turime didžiulį įdirbį, išsiplėtėme į daugelį rinkų ir turime didelį eksporto procentą, nes tą darėme labai anksti“, – pasakoja Domantas.


Eksportą UAB „Mulate“ išplėtojo pasinaudoję Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) administruojama Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų finansavimo priemone „Naujos galimybės“.


„Atrodo, kad verslo finansavimo priemonė „Naujos galimybės“ buvo sukurta kaip tik mums ir tai iš esmės padėjo išplėtoti eksportą ir pasiekti pirkėją ir valgytoją tiesiausiu keliu. Investicijų prašymas iš ES fondų mums buvo normalus kelias. Šios lėšos yra mums labai reikalingos, nes Lietuvoje nėra tiek daug vidinės rinkos, kad būtų galima verslą „pastatyti“. Pradėjome vykti į Šiaurės Ameriką, buvome Azijoje, keletą kartų ir Europoje vykstančiose parodose. Į pasirinktus renginius mes važiuotume bet kokiu atveju, tačiau turint finansavimą tą padaryti yra lengviau“ – mano D. Užpalis.


Pasak verslininko, kiekvienai įmonei yra svarbiausi pardavimai, todėl, eidamas šituo keliu ir pasinaudojęs finansavimu, pardavimus ir eksporto procentą gali didinti labai sparčiai. Paklaustas, ką laikytų sėkmingu projektu ir kur yra jo sėkmės paslaptis, Domantas sako, kad įgyvendindami projektą visi žmonės turėtų jaustis gerai ir „savo rogėse“. „Plėtojant verslą yra svarbiausia žinoti, kiek tu jį nori plėtoti, ko nori pasiekti, koks yra galutinis tikslas, o tada nepamiršti pirminės idėjos“ – sako D. Užpalis.

Šaltinis: Lietuvos verslo paramos agentūra.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location