Rugsėjo 23 d.

LIC ekspertas: „Lietuvos transporto sektorius ir logistikos sektorius daugiausiai investuoja į smukias inovacijas, todėl neišnaudoja viso savo potencialo“

2019-06-13 16:34 Dalintis:

Transporto ir logistikos sektorius šiuo metu patiria didžiulius transformacijos iššūkius. Rinkose sparčiai daugėja naujų technologinių sprendimų, o visuomenės spaudimas dėl socialinių ir aplinkosauginių problemų tik didėja. Modernus transporto ir logistikos sektorius tampa vis labiau kompleksiškas, todėl kyla poreikis išsiaiškinti, kokios yra pagrindinės socialinės ir technologinės tendencijos, skatinančios šiuos pokyčius.

Audito ir mokesčių konsultacijų bendrovė PwC 2019 m. paskelbė transporto ir logistikos tendencijų apžvalgą. Apklausus įmonių, veikiančių šiame sektoriuje centrinėje ir rytų Europoje vadovus, bei įvertinus kylančius transporto sektoriaus ir logistikos sprendimus, buvo išskirtos penkios pagrindinės tendencijos, kurios ateityje labiausiai veiks šį sektorių: skaitmeninimas; pokyčiai tarptautinėje prekyboje; procesų pokyčiai, paremti programine įranga; komercijos pokyčiai; mašinų pritaikymas.

Lietuva pasižymi stipriai išvystytu transporto ir logistikos sektoriumi. 2018 m. šio sektoriaus indėlis į Lietuvos BVP skirtingais duomenimis svyravo tarp 11-13 proc., o sektoriuje veikė apie 8 tūkst. įmonių. Nepaisant gerų rezultatų, siekiant išlikti konkurencingiems ir augti, Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus žaidėjai privalo investuoti į sprendimus, atliepiančius naujai kylančius iššūkius. Lietuvos inovacijų centro ekspertas Sigitas Besagirskas teigia, jog transporto ir logistikos sektoriui augti yra sudarytos pakankamai palankios sąlygos, tačiau kol kas jis pasižymi tik bendrojo pobūdžio smulkiomis inovacijomis.

Pastaruoju metu Lietuvoje yra įgyvendinamos įvairios iniciatyvos, siekiančios stiprinti transporto ir logistikos sektorių. 2019 m. pradžioje buvo įkurtas Mobilumo inovacijų centras, kurio pagrindinis tikslas yra skatinti šio sektoriaus inovatyvumą. Be to, transporto ir logistikos sektorius yra įtrauktas į Lietuvos nacionalinio progreso strategiją „Lietuva 2030“ bei yra viena iš Lietuvos sumanios specializacijos prioritetinių krypčių. Nepaisant šių iniciatyvų, S. Besagirsko teigimu, Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus įmonės nepakankamai investuoja į MTEP veiklas, neišnaudoja visų ES struktūrinių fondų teikiamų galimybių, o verslo ir mokslo bendradarbiavimas dar nėra pasiekimas reikiamo lygio.

Anot eksperto aukštosios technologijos taps neatsiejama šio sektoriaus dalimi. Skaitmeninimo ir naujų technologinių procesų pritaikymas žingsnis po žingsnio įsibėgėja visose ekonominės veiklos srityse – transporto ir logistikos sektorius nėra išimtis. „Skaitmeninės technologijos, išmanios transporto sistemos, blokų grandinės technologijos ar robotai bei elektra varomos transporto priemonės taps šio sektoriaus kasdienybe, o įmonės, kurios nesugebės prisitaikyti prie šių pokyčių bus priverstos pasitraukti iš rinkos“, paaiškina S. Besagirskas. Jis pabrėžia, jog PwC analizėje išskirtos tendencijos neaplenks Lietuvos, todėl būtina, kad visos suinteresuotos grupės veiktų kartu ir sudarytų kuo palankesnes sąlygas šias tendencijas realizuoti.

Lietuvos inovacijų centras, priklausydamas tarptautiniam konsorciumui RECREATE, taip pat prisideda prie šio sektoriaus inovatyvumo ir konkurencingumo stiprinimo. Kartu su konsorciumo partneriais bus sukurtos rekomendacijos, kurias įgyvendinus bus sudarytos palankesnės sąlygos mažoms ir vidutinėms transporto sektoriaus įmonėms pritaikyti ir kurti inovatyvias paslaugas ir produktus.

Konsorciumas veikia pagal Europos teritorinio bendradarbiavimo programą Interreg Europe ir yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Šaltinis: Lietuvos inovacijų centras.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location