Kovo 29 d.

Komunikacijos ekspertas: pristatydami savo inovaciją nenaudokite žodžio „inovacija“

2018-07-02 08:00 Dalintis:

Birželio mėn. įvyko trečiasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) koordinuojamo projekto „InoLink“ tematinio ciklo renginys klasteriams. Jo metu sėkmės receptais ir efektyvaus dalyvavimo tarptautiniuose renginiuose taisyklėmis su Lietuvos klasteriais dalinosi komunikacijos ekspertas Gleb Maltsev iš Estijos, kuris pažėrė netikėtų patarimų ir įžvalgų. „Mane nustebino Lietuvos klasteriuose veikiančių įmonių įvairovė ir spektras: nuo išmanaus maisto iki automobilių, inžinerijos, plastikų ir sveikatinimo. Aš nežinojau, kad Lietuvos įmonės yra kone Švedijos bankų IT stuburas ir net neįsivaizdavau, kokio lygio Lietuvos lazerių ir mikroskopų galimybės – jie naudojami net Harvardo tyrimų laboratorijose“, – po pažinties su vietiniais klasteriais stebėjosi Fundwise investitorių paieškos platformos bendraįkūrėjas G. Maltsev. **Norite investicijų grąžos – investuokite į klasterio atstovą** Vien turėti kuo didžiuotis neužtenka – reikia mokėti savo pasiekimus ir pajėgumus pristatyti. Vis didėjantis Lietuvos klasterių dėmesys tarptautiškumo plėtrai, aktyvėjantis dalyvavimas užsienio renginiuose ir partnerių paieškos mugėse neišvengiamai formuoja naujų kompetencijų poreikį. Dalyvavimas įvairiuose renginiuose reiškia investicijas, o šių investicijų grąža ypač svarbi ekosistemoje, kurioje klasterių nauda dar tik pradedama atrasti. „Atmetus visus mažiau reikšmingus faktorius, svarbiausias resursas tarptautiniuose renginiuose ir kontaktų mugėse yra žmonės, dalyvaujantys šiuose renginiuose. Mano patarimas – investuokite į jų apmokymus, komunikacijos įgūdžių lavinimą, kuris nenusileistų tarptautiniam lygmeniui. Jeigu klasterio koordinatorius negebės įkvepiančiai pristatyti turimų idėjų, tai puikiai paruošta dokumentacija ar krūva gerai sukonstruotų argumentų nepadės“, – apie investicijų grąžos didinimą tarptautiniuose renginiuose kalbėjo G. Maltsev. **Trys taisyklės ir jų istorija** Estas G. Maltsev ruošia kalbėtojus tokiems tarptautiniams renginiams kaip Slush, Latitude59, TechChill ir LOGIN. Paklaustas apie pagrindines klaidas, kurias daro partnerių ar investitorių ieškantys klasterių ir įmonių atstovai jis pasidalino istorija. Anot G. Maltsev, jis ilgą laiką grynino penkias „pardavimo” (iš angl. kalbos „pitch“) taisykles. Po vieno iš LOGIN renginių Vilniuje jis skubėjo į oro uostą ir teturėjo 5 minutes interviu su žurnalistu apie TOP 5 klaidas. „Tai privertė sukoncentruoti viso gyvenimo išmoktas pamokas į kelis sakinius žurnalistui taip, kad žurnalistas turėtų ką publikuoti, o skaitytojai galėtų atsiminti“, – pasakojo G. Maltsev. Jo nuomone, trys iš šių taisyklių yra itin svarbios kiekvienam klasteriui vadovaujančiam vadovui ar įmonei, besiruošiančiai tarptautinei mugei: Detalės svarbiau nei skambūs žodžiai: parodykite, o ne pasakykite. Važiuojant į tokius didžiulius tarptautinius renginius su tūkstančiais konkurentų ir dalyvių, pavyzdžiui, Hanoverio mugė, papasakoti įsimintiną istoriją nenaudojant tokių žodžių kaip „inovatyvus”, „unikalus” ar „pažangiausias“ yra viena iš kėbliausių užduočių vadovui ar inžinieriui. Šie žodžiai naudojami, nes taip lengviau išsireiškti ir visi kiti daro tą patį. Norint išsiskirti iš minios, reikia išsamiai išanalizuoti faktus, kurie yra įdomūs auditorijai and juos panaudoti pasakojant istoriją. Parodykite save prieš parduodami save: tai turi būti asmeniška. Žodis „pažeidžiamumas“ (vis dar mokausi kaip jį ištarti lietuviškai) yra pagrindinė ašis, padedanti užmegzti ryšį tarp žmonių tarptautinėse parodose, mugėse. Todėl svarbu parodyti, kas jūs ir kas jums iš tikrųjų yra svarbu. Tam reikia savianalizės ir bent penkiskart užduoti sau klausimą „kodėl?“. Mokykitės kalbėti natūraliai. Aukščiausias pardavimo/pristatymo kalbos ( „pitch“) lygis, kai nepastebimai susilieja improvizacija su išmoktu turiniu. Tik labai maža dalis kalbėtojų gali pasiekti stadiją, kai gali laisvai ir gerai improvizuoti, tačiau visi kiti gali iš anksto pasiruošti savo 30 sekundžių kalbą. Ją reikia sąmoningai mokytis ir repetuoti. Norint sukurti naujus kalbėjimo įpročius ir įgūdžius gali prireikti 30-90 valandų kalbos rašymui ir praktikai prieš auditoriją. **Apie tematinius renginius** Tematinis renginys „Efektyvaus dalyvavimo tarptautiniuose renginiuose taisyklės“ buvo skirtas projekto „InoLink“ brandinamų klasterių atstovams. „InoLink“ yra ES priemonės „Inogeb LT“ projektas, kurį MITA vykdo kartu su Lietuvos inovacijų centru. Projekto tikslas – skatinti įmonių jungimąsi į klasterius, didinti klasterių brandą, skatinti augimą bei tarptautinį bendradarbiavimą. Projektas ir jo veiklos yra finansuojami Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Šaltinis: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location