Balandžio 20 d.

Komerciniai analitiniai tyrimai – neišnaudojama verslo niša Baltijos jūros regione

2019-12-23 13:35 Dalintis:

Moksliniai tyrimai – neatskiriama akademinio pasaulio dalis, kurių varomąją jėga dažniausiai tampa vienas iš dviejų galimų tikslų – komercinis, siekiantis atliepti privačių kompanijų poreikius, arba pelno nesiekiantis, smalsumo ar akademinio intereso vedinas tikslas. Jei prieš šimtmetį, ar kelis, akademija ir mokslas buvo siejami tik su antruoju, galima sakyti altruistišku tikslu, šiandien, ketvirtosios pramonės revoliucijos akivaizdoje, matome augantį taikomųjų analitinių tyrimų poreikį verslui.

Moksliniai tyrimai iš esmės grindžiami žinių įgijimu ir kūrimu bei šių žinių taikymu, siekiant pagerinti mus supantį pasaulį. Abiem aspektais komerciniais tikslais pagrįsti tyrimai dažnai būna pranašesni, nes tyrėjai linkę dirbti efektyviau, naudodami ribotus išteklius. Taip pat efektyvumą skatina ir finansinis elementas. Komerciniai tyrimai, nuo akademinių, skiriasi ir darbų trukme. Daugeliu atvejų, komerciniai tyrimai užtrunka trumpiau, nes yra atliekami, siekiant atsakyti į konkrečius užsakovo (dažniausiai verslo) klausimus, per reikalaujamą laiką.

Taigi, auganti tokių tyrimų paklausa atveria naujas, pelningo verslo galimybes, tačiau jomis pasinaudoti skuba tikrai ne kiekvienas. Bent dalinai šį poreikį patenkinti galėtų perspektyvios, tačiau Europoje menkai pažįstamos, komercinių analitinių tyrimų organizacijos (angl. commercial analytical research organisations – CARO). Šios įmonės – it mediatoriai tarp pramonės ir akademinės bendruomenės, siekiantys padėti verslui efektyviau naudotis mokslinių tyrimų įstaigų žiniomis bei potencialu. Tačiau iššūkių kelia labai mažas tokio tipo įmonių skaičius – skaičiuojama, kad pasaulyje jų yra apie 40, Lietuvoje – 1, Latvijoje ar Estijoje – nei vienos. Be to, joms stinga matomumo, bendradarbiavimo ir tarpusavio koordinacijos.

Lietuvos inovacijų centras, kartu su partneriais iš Baltijos jūros regiono, siekdami paskatinti tokio tipo įmonių kūrimąsi bei sujungti jas į vieną platformą, susibūrė į bendrą tarptautinę iniciatyvą CAROTS. Iniciatyvai įsibėgėjant, kitų metų rugsėjį Sankt Peterburge organizuojama aukšto lygio tarptautinė konferencija, sukviesianti komerciniais analitiniais tyrimais užsiimančias įmones, mokslinių tyrimų centrus, verslą ir kitas suinteresuotąsias šalis. Partneriai imasi paruošiamųjų darbų.

Lietuvos inovacijų centras priklauso tarptautiniam konsorciumui CAROTS, siekiančiam paskatinti kurtis naujo tipo MVĮ – komercinių analitinių tyrimų organizacijas – padėsiančias įmonėms pasinaudoti Baltijos jūros regiono mokslininkų ir mokslinių tyrimų įstaigų žiniomis. Konsorciumas veikia pagal Interreg Baltijos jūros regiono programą, jo veiklos finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Šaltinis: Lietuvos inovacijų centras

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location