Balandžio 25 d.

Klaipėdiečiai sukūrė kompiuterinės apsaugos programą

2018-11-12 17:00 Dalintis:

Uostamiestyje vykusiose  kūrybinėse dirbtuvėse (angl. hackathon) klaipėdiečių komanda sukūrė  išmanų kompiuterinės apsaugos įskiepį, kuris atpažįsta unikalius  vartotojų naudojimosi kompiuteriu įgūdžius ir taip identifikuoja asmens  tapatybę. Nors šiuo metu įskiepis veikia 60 proc. tikslumu, ekspertai  tikina, jog šio produkto sėkmė Lietuvos ir užsienio rinkose garantuota.


48 valandas trukusį renginį „Hacker Games“ laimėjo trys komandos.  Geriausiai įvertinta buvo komandos „Definitely not keylogger“ idėja  sukurti išmanų kompiuterinės apsaugos įskiepį, kuris turėtų užkirsti  sukčiavimą atliekant užduotis internetu kito asmens vardu. Nemažiau  netikėta buvo ir 18-mečio idėja sukurti varžtų rūšiavimo mašiną, o tarp  kūrusių kompiuterinius žaidimus išsiskyrė sukurtas šiuo metu itin  populiaraus kelių žaidėjų (angl. multiplayer) pobūdžio žaidimas,  paremtas gravitacijos principo veikimu.

Jau ketvirtus metus iš eilės renginį  uostamiestyje organizuoja VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos  plėtros padalinys „Startup Lithuania“, o Klaipėdos mokslo ir  technologijos parkas suteikia galimybes dalyviams naudotis erdvėse  esančia infrastruktūra, deleguoja į hakatoną savo mentorius bei ragina  įsitraukti į jį visus savo bendruomenės narius.

Idėja užkirsti kelią sukčiavimui atliekant užduotis internetu 

Viena iš trijų renginyje laimėjusių komandų „Definitely Not a Keylogger  Team“ kartu su mentorių pagalba realizavo savo ilgai brandintą verslo  idėją, kurią, kaip teigia pats idėjos autorius Julius Venskus, išvystyti  paskatino darbas su studentais. „

Kadangi tenka padirbėti su studentais, pastebėjau vieną esminę problemą.  Neretai žmonės mėgsta sukčiauti – perduoti savo darbą atlikti kitam,  pasinaudoti kolegos, draugo žiniomis, kadangi didžioji dalis  atsiskaitymų, pavyzdžiui mokyklose, universitetuose vyksta kompiuteriu.  Užtenka žinoti prisijungimo duomenis ir tu jau esi laisvas atlikti kito  asmens užduotis. Būtent dėl to ir kilo mintis sukurti programinį  įskiepį, kuris leis pagal unikalius kiekvieno žmogaus biometrinius  duomenis identifikuoti konkretų asmenį ir užkirsti kelią tokiai  sukčiavimo formai“, – pasakoja klaipėdietis Julius Venskus.

Anot idėjos autoriaus J. Venskaus, kiekvienas žmogus turi savo unikalią  elgsenos manierą, kurią programa gali pakankamai tiksliai atskirti –  užtenka kartą palikti savo elgsenos pavyzdį: pasinaudoti kompiuterio  priedais, pele ar klaviatūra, ir programa įsimins tavo judesių greitį,  valdymo trajektorijas. Nors programa šiuo metu dar veikia tik 60 proc.  tikslumu, idėjos įgyvendintojai ramūs, nes kol kas tokio klavišų sekos  dinamikos atpažinimo panaudojimo nėra. Startuoliai Klaipėdoje©  Organizacijos nuotr. „Konkurentų šioje srityje kol kas neturime.  Pasaulyje yra pagal panašų principą veikiančių programų, tačiau jų  technologija yra skirtinga nei mūsų, skiriasi panaudojimo sritys.  Didžioji dalis tokių produktų veikia kaip antro faktoriaus  autentifikavimas vedant kodus ar slaptažodžius, o štai mes bandome  išvystyti kur kas unikalesnį ir sudėtingesnį produktą, kuris atpažintų  bet kokį tekstą, tik pagal biometrinius asmens rodmenis“ – produkto  galimybes dėsto J. Venskus.

18-metis klaipėdietis sukūrė varžtų rūšiavimo mašiną 

Renginyje nugalėjo trys verslo idėjos, viena jų – 18-mečio Simo Račkio  sukurta varžtų rūšiavimo mašina. Kaip teigia pats jos kūrėjas, mintis  kurti ją kilo iš elementarių kasdienių situacijų, kuomet tapo sunku  rasti tinkamus varžtus tarp gausybės skirtingų.

„Visi puikiai žinome, kad varžtai namuose tikrai nėra laikomi atskirose  dėžutėse pagal jų paskirtį. Dažniausiai norint rasti tinkamą, tarp  gausybės jų vienoje vietoje, tampa labai sudėtinga užduotis. Mano  kuriama mašina ypatinga tuo, jog ji geba identifikuoti varžtą pagal jo  išorės savybes ir išrūšiuoti į jiems skirtas dėžutes. Šis sprendimas  padės lengviau atrasti reikiamus įrankius, taupys vartotojo laiką“, –  pasakoja mašinos idėjos autorius ir vystytojas Simas Račkys. Nors mašina  dar nėra pilnai funkcionuojanti, jos autorius aktyviai gvildena mintis  apie tolimesnes jos vystymo galimybes ir tobulinimus.

"Šiuo metu mašina yra programuojama atpažinti varžtus slankmačio  principu, pagrindinis kriterijus yra diametras. Ateityje ketinu mašinoje  įdiegti specialius sensorius ir kameras, kurie galės identifikuoti  varžto galvutę, tinkamą atsuktuvą“, – teigia S. Račkys.


Žaidimų lygoje – unikalūs gravitacijos sprendimai 

Hacker Games kūrybinių dirbtuvių dalyviai gali varžytis ir žaidimų  kūrimo lygoje, kurios nugalėtojais šiais metais tapo „Attractive  Lifestyle“ žaidimas.

Hakatono metu sukūrėme multiplayer (kelių žadėjų) žaidimą, kuriame  žaidėjai valdo vienas kito kambario gravitaciją ir stengiasi eliminuoti  vienas kitą su gravitacijos paveiktais daiktais. Nors ir nesame šiuo  metu išvystę verslo modelio, ar strategijos, kaip parduosime šį  produktą, projektą tikrai vystysime toliau. Manau, jog pagrindiniai  iššūkiai, kurie mūsų laukia, vystant produktą žaidimų industrijoje, tai  žinomumo apie žaidimą didinimas“, – teigia žaidimo „Attractive  Lifestyle“ kūrėjas Rytis Mikalauskas.


Mentoriai neslepia – Klaipėdoje gausu potencialo 

Klaipėdos mokslo ir technologijų parko inovacijų vadybininkė Erika  Zavackienė, renginio mentorė, komentuodama uostamiestyje vykusias verslo  varžytuves teigia, jog uostamiesčio bendruomenė turi daug potencialo  kurti pridėtinę vertę miestui bei visai Lietuvai. „Rimtas, atsakingas  dalyvių požiūris dirbant prie savo užduočių paliko išties stiprų įspūdį.  Susižavėjimą kelia ir entuziastų atvirumas, noras dalintis žiniomis ir  dirbti drauge, užsidegti kito žmogaus idėja – komandos juk buvo  formuojamos vietoje. Ir nors daugelis dalyvių turbūt pripažintų, kad  ruošiantis finaliniam pristatymui jiems pritrūko dar vienos nakties,  rezultatu galima nuoširdžiai pasidžiaugti“, – pasakoja pašnekovė.

Jai antrina ir VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros  padalinio „Startup Lithuania“ vadovė Roberta Rudokienė teigdama, jog  potencialas Klaipėdos regione yra didžiulis, tad jam plėtoti yra dedamos  didžiulės pajėgos, apimant mokyklas, universitetus ir kitas mokslo  įstaigas. „Mūsų veiklos spektras apima visos šalies miestų edukaciją –  „Startup Lithuania“ komanda nuolat lankosi ir didmiesčiuose, ir  regionuose, ypač mokyklose, universitetuose, taip siekiant edukuoti  visuomenę, jaunąją kartą, apie kitokį karjeros kelią nei galbūt visiems  įprasta“, – teigia R. Rudokienė.

Šaltinis: Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.  

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location