Balandžio 19 d.

Kinija: galimybių šalis inovatyviam Lietuvos verslui

2019-02-05 12:36 Dalintis:

Nors Kinija dažnam asocijuojasi su masine gamyba ir pigiomis prekėmis, tačiau ši šalis gali būti patikima partnerė vystant inovatyvų verslą. Investicijų ir galimybių verslo plėtrai yra daug. Inovacijų srityje Kinija daro ženklų progresą: pagal pasaulinį Bloomberg inovacijų indeksą 2019 m. ji pakilo iš 19 į 16 vietą (Lietuvai tenka 37 vieta).

Kad Kinija – palanki kryptis inovatyvaus verslo plėtrai, tuo galėjo įsitikinti Mokslo, inovacijų ir  technologijų agentūros (MITA) organizuotos verslo misijos dalyviai. Minint Kinijos Naujuosius metus, kurie šiemet sutinkami vasario 5 d., galima apžvelgti ryškiausius pasiekimus.

„Praeitais metais mūsų organizuotoje misijoje į Kiniją dalyvavo net 12 šalies įmonių. Mes pasirodėme su Lietuvos stendu pažangiųjų technologijų parodoje „China High Tech Fair  2018“ Šendžene, taip pat organizavome akceleravimo programą. Lietuvių kuriamos inovacijos sulaukė didžiulio Kinijos verslo partnerių ir investuotojų dėmesio“, – sako MITA direktorius Kęstutis Šetkus.

Moksliniams tyrimams 400 tūkst. eurų investicijų

Po parodoje užmegztų kontaktų, draugiškus aplinkai produktus kurianti įmonė „Baltic Peat“, planuoja pastovų bendradarbiavimą su viena Kinijos investicine kompanija. Lietuvos įmonė kuria ekologiškus durpių produktus, kurie skirti užterštai ir nualintai žemei atstatyti. Kinija, kaip ir daugelis kitų pasaulio valstybių, plėtoja intensyvią žemdirbystę, kuri nualina bei užteršia žemę dideliais pesticidų bei kitų teršalų kiekiais. Lietuvos įmonės kuriamas produktas sudomino ir Kinijos rinką.

„Kinijoje viskas vyksta labai intensyviai – susidaro įspūdis, kad jie dirba 24 valandas per parą. Galbūt toks yra Šendženo verslo savitumas. Naujas partneris numatė  investuoti 400 tūkst. eurų į Kinijoje vyksiančius mokslinius tyrimus su mūsų produktais“, –  įspūdžiais dalijosi „Baltic Peat“ direktorius Dalius Pupienis.

UAB „Baltic Peat“ yra sukaupę mokslines, technologines, grįstas patentais, žinias, bendradarbiauja su mokslininkais iš Vytauto Didžiojo ir Vilniaus Gedimino Technikos universitetų. Pasak vadovo, kuriamas produktas yra itin perspektyvus pasaulio rinkose – įmonė turi partnerių Artimuosiuose Rytuose, Afrikoje  ir Europoje.

Domisi lazerių technologijomis

Kinijoje šiuo metu šiuo metu sparčiai vystoma lazerinio apdirbimo pramonė, tad jiems įdomios įvairios lietuvių kuriamos technologijos šioje srityje. Lietuvių lazerių kompanija „Evana Technologies“, vystanti optines sistemas, skirtas kristalinių medžiagų lazeriniam raižymui, sudomino kinus. Produktai taikomi mikroelektronikos, optoelektronikos, puslaidininkių ir kitų prietaisų gamybos pramonėje.

„Nauji, tikslesni lazerinio apdirbimo metodai jiems suteiktų galimybę padidinti gamybos apimtis, efektyvumą ir galbūt sumažinti produkto kainą, o taip pat plėstis į naujesnes gamybos sritis“, – pasakojo „Evana Technologies“ atstovas Aivaras Kazakevičius.

Anot jo, didžiausią susidomėjimą kuriamu produktu parodė kinų  lazerinio apdirbimo kompanijos „Hans Laser“,  „Lexi“ bei NIALT mokslinis centras, taip pat kelios kitos kompanijos, mokslo įstaigos bei tarpininkai.

„Evana Technologies“ vystomi lazeriniai metodai yra itin tikslūs ir leidžia sumažinti medžiagos nuostolius atsirandančius apdirbimo metu bei suteikia galimybę greitai ir kokybiškai apdoroti ypač kietas ir trapias kristalines medžiagas naudojamas šiuolaikinėje optoelektronikoje. Šiuo metu kompanijai perspektyviausios jos produktų rinkos būtų Tolimieji rytai (Japonija, Kinija, Pietų Korėja, Taivanas), galimybių yra JAV ir Vakarų Europos šalyse.

Inovatyvioms draudimo paslaugoms vystyti – 100 tūkst. investicija

Lietuviai Kinijoje pristatė visiškai naują paslaugą tarpusavio draudimo srityje. Lietuviška kompanija „Ooniq“ kuria unikalų produktą – platformą, kuria naudodamiesi žmonės galės burtis į bendruomenes ir jose dalintis galimais nuostoliais. Ši paslauga kuriama „blockchain“ technologijos pagrindu, tad klientams garantuos skaidrumą ir patikimumą.

„Pirmiausiai mes kuriame produktą „iPhone“ telefonų ir „iPad“ planšetinių kompiuterių savininkams. Šiems žmonėms „Ooniq“ suteiks galimybę mūsų platformoje užsiregistruoti, mokėti nario mokestį, o telefoną ar kompiuterį sudaužius, užliejus vandeniu, sugedus jo baterijai ar prietaiso netekus, iš anksto žinoma tokio nuostolio suma bus atlyginama iš sukaupto bendruomenės narių mokesčių fondo“, – pasakojo Aleksandras Prochorovas, „Ooniq“ įkūrėjas ir vadovas.

Kompanijos kuriamas produktas yra alternatyva klasikiniam draudimui. „Tai naujovė, nes „Ooniq“ veikla grindžiama dalinimosi ekonomikos principais – žmonės jungsis į bendruomenes ir padės vieni kitiems nuostolių atveju“, – teigia vadovas.  Priešingai negu klasikiniame draudime, žmogus galės atgauti dalį narystės mokesčių, jei jis ir jo bendruomenės nariai nebus patyrę nuostolių.

Planuojama, kad pavasarį ši paslauga pirmiausiai bus pristatyta Lietuvos gyventojams. Šiuo metu įmonė pradeda veiklą Honkongo akceleratoriuje ir su MITA pagalba pritraukė 100 tūkst. dolerių investiciją. Po akceleravimo programos Honkongo fondas svarstys galimybes investuoti dar 500 tūkst. dolerių į „Ooniq“ platformą.

„MITA programa viršijo mūsų lūkesčius –  esame sužavėti MITA darbuotojų profesionalumu, geranoriškumu, iniciatyvumu. Tikimės, kad MITA tęs tokias programas jauniems inovatyviems verslams, nes be jų mums būtų žymiai sunkiau“, –  sako A.  Prochorovas.

Naujovės skaitmeninės reklamos srityje

Kompanija „Comoba“ kuria skaitmeninės lauko reklamos valdymo platformą, kurią pristatė ir Kinijoje vykusioje  parodoje. „Mūsų produktas unikalus tuo, kad panaudojant skaitmeninius  ekranus klientai turi galimybę patys susikurti, įkelti reklamas, valdyti biudžetą, pasirinkti norimus taškus. Technologija pagrįsta debesų kompiuterija“, – pasakojo Andrius Zaveckas.

Anot A.Zavecko, ši inovacija turi didžiules perspektyvas būti pritaikyta Kinijos rinkoje, nes visa lauko reklama skaitmenizuojasi, o suteikdami klientams patogų įrankį – visą procesą valdyti yra labai patogu ir efektyvu, nes viskas kaip gyvas  aukcionas vyksta realiu laiku.

„Mūsų sprendimu susidomėjo viena didžiausių Kinijoje reklamos agentūrų Focus Media, su kuria bandome vykdyti pilotinį projektą vienoje iš šios šalies platformų. Sėkmės atveju turime planų tolimesnei plėtrai, gal būt atsidarysime biurą šioje šalyje. Dalyvavimas MITA organizuotoje misijoje pasiteisino su kaupu, nes radome partnerių savo veiklai“, – sako A.Zaveckas.

Numatomas tolimesnis bendradarbiavimas

Su Kinija ir toliau MITA planuoja palaikyti glaudžius bendradarbiavimo ryšius. „Šiais metais taip pat  organizuosime verslo misijas, dalyvausime parodose ir turėsime tęstinę akceleravimo programą“,  – sako MITA programos Kinijoje koordinatorė Sigutė Stankevičiūtė. Anot S. Stankevičiūtės, programa itin naudinga verslui, nes pritrauktos investicijos, išsiplėtęs klientų ir partnerių ratas skatinta kurti konkurencingus produktus pasaulio rinkoms.

Šaltinis: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location