Spalio 17 d.

Kertinė eksporto taisyklė, arba kiek įmonės sėkmę gali lemti atsiliepimai

2018-12-04 12:33 Dalintis:

Kaip įmonei iš eksporto sandorio gauti maksimalią naudą ir palikti  užsienio klientui teigiamą įspūdį, kuris sklistų iš lūpų į lūpas? Šios  srities profesionalų teigimu svarbu galvoti ne tik apie klientus, bet ir  apie patikimus partnerius, o, užmezgus ryšį, su jais elgtis sąžiningai.  Net ir vienas sėkmingas eksporto projektas gali įmonei atnešti  ilgalaikę naudą.


Nišinis produktas – tarp pasaulio gamintojų TOP 5 

Nišinio produkto gamybą visuomet lydi klausimai, ar gaminys bus  pripažintas, ar sulauks vietinių ir užsienio klientų dėmesio. Tokių  produktų kategorijai vieną iš savo gaminių – automobilių stovėjimo  sistemą „ParkSol“, teikiančią automobilių palydos ir srautų valdymo  paslaugą – priskiria ir įmonės UAB „Arevita“ vadovas Karolis Samušis.  Pasak jo, drąsa 2008-aisiais investuoti į tokią sistemą, šiandien įmonei  atneša teigiamus rezultatus.

„Prieš dešimtmetį automobilių stovėjimo sistema buvo visiškai nišinis  produktas. Net ir iki šios dienos ji nėra pirmojo būtinumo prekė. Tai  labiau pridėtinė vertė prekybos centrui, viešbučiui ar kitam statiniui.  Tačiau nepabijojome investuoti į naujos paskirties projektą ir ilgainiui  atsidūrėme tokių sistemų gamintojų penketuke“, – pasakoja K. Samušis.

Įmonės UAB „Arevita“ vadovas prisimena, kad, pradėjus gaminti tokią  sistemą, iškart matė, jog Baltijos šalių rinka per maža. Lietuvoje  sistemos užsakymų per metus būna vienas kitas, tad didelės pajėgos  įmonėje sutelktos dirbant su produkto tiekimu į užsienio šalis. Pirmoji  įmonės eksporto kryptis – Europa, tai yra šalys, su kuriomis paprasta  susisiekti, ten nuvykti ir pristatyti gaminius. Pirmosios sistemos buvo  įdiegtos Baltarusijoje ir Suomijoje. Palengva partnerių ir klientų ratas  plėtėsi ir susiformavo taip, kad šiandien pagrindinėmis įmonės rinkomis  tapo Vidurio ir Šiaurės Europa, Vidurinių Rytų šalys, tarp jų  Jungtiniai Arabų Emyratai, Saudo Arabija, Irakas ir Iranas.


Ryšius mezga ir per partnerius, ir per parodas

Šiuo metu įmonės pagrindinio produkto, automobilių stovėjimo sistemos,  eksportas siekia apie 95 proc. K.Samušio teigimu, lyginant šiuos metus  su praėjusiaisiais, sistemos apyvarta užsienyje išaugo dvigubai. Jei pernai pajamos iš eksporto sudarė apie 600 tūkst. Eur., tai šiemet – jau  apie 1,3 mln. Eur.

Kaip žingsniuoti eksporto labirintais ir sukurti įmonei maksimalią  naudą? Bene svarbiausias momentas –tikslingai pasirinktos rinkos. UAB  „Arevita“ vadovas sako, kad į naują šalį žengia tik tada, kai  išnagrinėja jos konkurencinę aplinką, techninius ir sertifikavimo  reikalavimus.

„Jei matome potencialą, investuojame ir ten sukaupiame jėgas, kuriame  pilotinius projektus, daug resursų skiriame partnerių paieškai“, – sako  K. Samušis.

Mezgant ryšius su partneriais ir potencialiais klientais gali padėti  bendradarbiavimas su stambiomis tarptautinėmis kompanijomis, turinčiomis  filialus daugelyje pasaulio šalių. „Arevita“ bendradarbiauja su  įmonėmis, kurių produktai papildo stovėjimo sistemą, pavyzdžiui,  kuriančiomis automobilių stovėjimo apmokėjimo aparatus. Tokį partnerį  įmonei pavyko surasti Meksikoje ir Dubajuje. Turint tvirtą ryšį vienoje  šalyje gerokai paprasčiau eiti į kitas rinkas.

Kontaktų paieškai, žinoma, padeda ir parodos. K. Samušio įsitikinimu,  svarbiausia – atsirinkti tinkamas. Dalyvavimas parodose nepigus, o  norint, kad jis atsipirktų, tenka į parodą vykti net tris ar keturis  kartus. Tačiau investuoti verta. Paramą dalyvauti tarptautinėse parodose  UAB „Arevita“ yra gavusi ir iš Lietuvos verslo paramos agentūros.  Agentūra taip pat buvo skyrusi paramą pačios palydos sistemos  įgyvendinimui 2008-aisiais.


Atsiliepimų galia verslo plėtrai užsienyje

Svarbiau pelnyti kliento ar partnerio pasitikėjimą eksportuojant  produktą? Pasak K. Samušio, tai vienodai svarbu, nes tiek partneris,  tiek klientas vėliau dalysis atsiliepimais, kurie nuaidės ir per kitas  pasaulio šalis. Užsitikrinti teigiamus atsiliepimus – vienas didžiausių  ir reikšmingiausių eksporto iššūkių. Pavyzdžiui, kai įmonė eksportuoja  sistemą į Vidurio Rytų šalis, apie tai sužino daug tarpininkų, įmonių,  kurios bando tiesiogiai susirasti gamintoją ir išgauti reikiamą  informaciją.

„Tokiu atveju visada turime vadinamąją projekto apsaugą. Tai reiškia,  kad, jei partneris yra mūsų paslaugos platintojas, tai savo projektus ir  informaciją apie juos saugome tam, kad neįvyktų kainos dempingas ir  partneris jaustųsi saugus“, – teigia „Arevitos“ vadovas.

Užbaigusi projektą įmonė rūpinasi jo priežiūra, atnaujinimu ir tai daro  nemokamai. Dėmesys klientams sukelia teigiamas emocijas ir, žinoma,  skatina pasitikėjimą. Tad įmonė turi daug grįžtančių klientų,  kviečiančių dalyvauti vis naujuose projektuose.

Šiuo metu UAB „Arevita“ dėmesio centre – Šiaurės ir Pietų Amerika bei  Kanada. Darbą šiose rinkose įmonė pradėjo maždaug prieš metus, tačiau iš  patirties žino, kad, norint užsitikrinti eksportą ilgam laikui, kaupti  įdirbį jose prireiks dar mažiausiai dvejus, trejus, o gal ir ketverius  metus.


Šaltinis: Lietuvos verslo paramos agentūra.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location