Spalio 18 d.

INVEGOS personalo partnerė: rūpintis darbuotojų emocine būsena – būtina

2021-09-07 10:50 Dalintis:

Nerimo ir streso pilnas pandemijos laikotarpis paskatino pokyčius ne tik kasdienybėje, tačiau ir darbo aplinkoje. Todėl pakitus bendravimo formoms, darbuotojams pradėjus dirbti nuotoliniu būdu, atsirado ir naujų iššūkių, ypač kalbant apie darbuotojų emocinę savijautą. Apie tai, kaip pandeminiu laikotarpiu yra puoselėjama komandinė dvasia bei rūpinamasi darbuotojų emocine būkle, kalbamės su nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) personalo partnere Irena Švelnikiene ir startuolio „Mindletic“ įkūrėja ir psichologe Ieva Vaitkevičiūte.

„Paskelbus pasaulinę pandemiją ir įvedus karantiną Lietuvoje, INVEGAI teko atsakomybė tapti vienai svarbiausių paramą Lietuvos verslui teikiančių institucijų, o mūsų žmonės per itin trumpą laiką turėjo prisitaikyti prie naujų darbo krūvių, tempo bei įtampos, – apie INVEGOS darbuotojų iššūkius pandemijos metu pasakoja personalo partnerė I. Švelnikienė. – Šiuo metu esame paaugę daugiau negu dvigubai, atrodo, darbo rankų padaugėjo, tačiau vis dar dirbame intensyviu tempu. Pastebime, kad žmones ima varginti ir nuotolinio darbo rutina, kai riba tarp darbo ir šeiminio gyvenimo yra itin plona, o darbo valandos kartais tiesiog nebeskaičiuojamos. Ši praktika nėra teisinga, todėl rūpintis savo darbuotojų emocine sveikata šiuo metu yra dar svarbiau nei įprastai“.

Darbuotojų emocinio pervargimo ir nerimo temų aktualumas gerai žinomas emocinio „sporto klubo“ mobiliosios programėlės „Mindletic“ kūrėjai, psichologei Ievai Vaitkevičiūtei. Pasak jos, Harvardo universiteto atlikti tyrimai parodė, kad kas antro Y kartos darbuotojo išėjimo iš darbo priežastis tampa būtent nerimas arba panika, susijusi su darbu.

„Organizacija yra bendras darinys, kur kiekvienas žmogus yra labai svarbus elementas jos vystymuisi. Be žmonių nėra organizacijos. O visi žmonės turi jausmus ir emocijas, kurios skirtingai pasireiškia priklausomai nuo aplinkybių. Todėl įmonėms turėtų būti svarbu, kuo gyvena jų darbuotojai, kaip jie jaučiasi“, – pastebi I. Vaitkevičiūtė.

Pasak psichologės, nebūtinai nemalonios emocijos yra blogas reiškinys. Kiekvienas galime interpretuoti tą pačią situaciją skirtingai, priklausomai nuo tam tikru metu susiklosčiusių aplinkybių. Todėl geras darbdavys, įsigilinęs į darbuotojų emocinę būseną, gali jiems padėti šias emocijas „įdarbinti” skirtinguose projektuose, o žemesnę energiją turintis darbuotojas gali tikslingai nukreipti save kitokio tipo užduotims vykdyti ir taip prisidėti prie organizacijos sėkmės, bet neneigti savęs.

„Džiaugiamės, kad INVEGOS darbuotojai atvirai kalba emocinio pervargimo tema ir nelaiko to silpnumo požymiu, todėl jaučiame didelį įpareigojimą – net tik skatinti atvirumo kultūrą, bet ir padėti jiems stiprinti emocinę sveikatą“, – apie INVEGOS ir darbuotojų ryšį pasakoja I. Švelnikienė.

Tuo tikslu INVEGA ne tik draudžia darbuotojus sveikatos draudimu, į kurio paketą yra įtrauktas psichoterapinis gydymas, bet ir organizuoja nuotolinius renginius, į kuriuos kviečiami psichologai, gydytojai psichiatrai ar psichoterapeutai. „Nebuvome tie, kurie užsimerkia matydami, kad žmonės pervargsta ir kartais „lūžta“, todėl per pirmąjį karantiną darbuotojams suteikėme kovidinius laisvadienius, per kuriuos prašėme nejungti kompiuterių ir darbinių telefonų, organizavome paskaitas emocinės sveikatos temomis, skatinome atvirai kalbėtis apie savijautą. Savo žmones kviečiame naudotis ir startuolio „Mindletic“ gero emocinio balanso programėlė, kurioje mūsų darbuotojai gali anonimiškai fiksuoti savo išgyvenimus, nuotoliniu būdu individualiai konsultuotis su sertifikuotais psichologais, išmokti įvairių kvėpavimo, atsipalaidavimo pratimų bei naudotis šviečiamuoju turiniu“, – apie pandemijos keliamus emocinių iššūkių sprendimus pasakoja INVEGOS personalo partnerė.

Emocinė darbuotojų sveikata išliks svarbi ir pandemijai pasibaigus

Pasauliniai tyrimai rodo, kad patiriančių perdegimą žmonių skaičius pasaulyje kiekvienais metais auga, o tai atsiliepia ne tik žmonių sveikatai, bet ir ekonomikai. Pasaulio sveikatos organizacija skaičiuoja, kad net 25 proc. populiacijos susiduria su nerimu susijusiais iššūkiais, o stresą paskelbė pasauline XXI a. epidemija. 2019 m. perdegimas, kuris yra ilgai trunkančio streso padarinys, buvo įtrauktas ir į Tarptautinę ligų klasifikaciją kaip profesinis fenomenas.

Psichologė, startuolio „Mindletic“ įkūrėja Ieva Vaitkevičiūtė

Psichologė I. Vaitkevičiūtė priduria, kad nėra vieno ar kelių pagrindinių veiksnių, kurie darbe labiausiai veikia darbuotojų psichinę būklę: „Priklausomai nuo patirties, baimių, polinkių, asmens bruožų, skirtingi veiksniai skirtingai veiks darbuotoją“. Vis dėlto I. Vaitkevičiūtė pabrėžia, kad darbdaviams nevertėtų numoti ranka į darbuotojų stresą, o atvirkščiai – reikia padėti jiems analizuoti, kokiose situacijose, aplinkoje darbuotojai patiria tą stresą labiausiai ir įvertinti, kaip galima pakeisti tuos veiksnius.

„Pavyzdžiui, galbūt įmonės darbuotojai didžiausią stresą patiria ketvirtadienį, kai vyksta savaitiniai susitikimai, atsiskaitymai ar pan. Pastebėjęs, kad šią dieną darbuotojų emocinis disbalansas yra itin didelis, darbdavys gali pakeisti susitikimų dieną ar juos paskirstyti kitaip. Taip emociniai dirgikliai taps mažiau stiprūs ir paveikūs“, – pasakoja psichologė.

Tai, kad darbo aplinka turi poveikį kiekvieno asmeninei psichologinei savijautai pastebi ir INVEGOS personalo partnerė I. Švelnikienė: „Savo žmonių savijauta rūpinamės nuolat, ne tik pandemijos akivaizdoje. Šalia darbuotojų esame ir jiems džiugiomis progomis: apdovanojame susilaukus vaikų, sukūrus šeimą ar jubiliejų proga. Padedame ir nelaimės ar netekties atveju. Suprasdami, kaip svarbu yra asmeninio ir profesinio gyvenimo balansas, sudarome darbuotojams galimybes turėti lanksčias darbo sąlygas: pasirinkti darbo laiko pradžią ir pabaigą, susitarti dėl ne viso darbo laiko, dėl galimybės skirtingomis dienomis dirbti skirtingą valandų skaičių. Be kita ko, mes jau kelerius metus atliepiame darbuotojų poreikį dirbti nuotoliniu būdu ne tik pasirinktoje vietoje Lietuvoje, tačiau ir už Lietuvos Respublikos ribų – tokios darbostogos tapo itin aktualios karantino metu. Darbuotojai, kurie karantino metu norėjo likti darbo vietose, buvo aprūpinti visomis apsaugos priemonėmis, kad išliktų maksimaliai saugūs. Šiuo metu darbuotojams, besiskiepijantiems nuo COVID-19, suteikiame laisvadienį ne kasmetinių atostogų sąskaita“.

Apie INVEGĄ
UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ – LR Vyriausybės įkurta nacionalinė plėtros įstaiga, skirta padėti Lietuvos verslui gauti reikiamą finansavimą. INVEGA efektyviai įdarbina mokesčių mokėtojų pinigus, kompetentingai vertina riziką ir orientuojasi į visos šalies gerovę kuriančius verslo projektus: jos suteikiamos garantijos padeda išspręsti nepakankamo ar nepatrauklaus finansų įstaigoms užstato problemą, administruojamos ir tiesiogiai teikiamos lengvatinės paskolos, subsidijų bei rizikos kapitalo priemonės palengvina finansavimo gavimą.

Šaltinis: IVEGA

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location