Kovo 28 d.

Globaliojo „Game Jam“ dalimi tapo ir Klaipėda

2020-02-11 12:05 Dalintis:

Pasaulį sudrebino kasmetinis žaidimų kūrimo renginys „Global Game Jam“, prie kurio pirmąjį vasario savaitgalį prisijungė ir Vakarų Lietuvos entuziastai. Jų susitikimo bei naujų prototipų kūrimo erdve tapo Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas. 


Įspūdingi rezultatai ir statistika

Pasaulinė iniciatyva šiemet iš viso subūrė beveik 50 000 dalyvių iš 118 pasaulio valstybių.  Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) atstovų teigimu, mūsų šalis ir vėl gali pasigirti regiono lyderės pozicijomis: žaidimų kūrimo maratone dalyvavo per 400 žmonių, o po 48 valandų darbo dienos šviesą išvydo net 100 naujų žaidimų prototipų.

„Šių metų renginyje išsikėlėme tikslą padėti „LT Game Jam“ dalyviams, dar nedirbantiems nacionalinėje žaidimų industrijoje, žengti tą lemiamą žingsnį link profesionalaus žaidimų kūrėjo karjeros“, - sakė LŽKA direktorius Gediminas Tarasevičius. 

Ruošdamiesi šių metų „Game Jam“ ypatingą dėmesį organizatoriai skyrė bendradarbiavimui su Lietuvoje jau veikiančiomis bei čia ketinančiomis biurus steigti žaidimų kūrimo ir leidybos kompanijomis, suteikdami erdvę betarpiškam žaidimų kūrimo verslo ir talentų bendravimui. „Nordcurrent“, „Unity Technologies Lietuva“, „Estoty Vilnius“ ir nepriklausomų žaidimų kūrimo studijos išnaudojo renginį kaip galimybę įvertinti dalyvių sugebėjimus ir pasiūlyti patrauklias darbo pozicijas. Dalyviai savo ruožtu parodomosios programos metu publiką stebino labai aukštos kokybės žaidimų prototipais. 


Problemas pavertė iššūkiais

Tradiciškai visus „Global Game Jam“ metu kuriamus žaidimus vienijo bendra tema. Šiemet ja tapo „Remontas” (angl. repair). Ką reikės remontuoti - santykius, orus ar geopolitinę situaciją, sprendė patys žaidimų kūrėjai. Pastarieji temą interpretavo plačiai - vieni jų susitelkė į naujas konstravimo mechanikas, kiti labiau tikrino žaidėjo vikrumą ir reakciją. 

„LT Game Jam 2020“ dalyviai noriai ėmėsi ir socialinį diskursą provokuojančių žaidimų idėjų. Pavyzdžiui, nūdienos aktualijas reflektuojantis žaidimas „Vamzdis“ suteikė galimybę pabūti nelabai sąžiningo šaltkalvio kailyje ir suremontuoti ekologine katastrofa tapusį vamzdį. 

Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos dvyliktokų komanda padiktuotą temą  interpretavo susiedama ją su globaliomis aktualijomis visame pasaulyje sparčiai plintant koronavirusui. Jaunuoliai savo žaidimu kvietė ieškoti būdų, kaip identifikuoti infekuotuosius ir apsaugoti visuomenę.  

 

Pratęsimas – „BLON“ festivalis Klaipėdoje 

„Džiaugiamės jau eilę metų būdami sėkmingai augančio „LT Game Jam“ dalimi Vakarų Lietuvoje ir neabejotinai matome prasmę šį bendradarbiavimą tęsti bei plėtoti. Mūsų bendruomenė ir Klaipėda turi išties įkvepiančių sėkmės istorijų žaidimų kūrimo srityje. Industrijos potencialas yra milžiniškas, tad labai svarbu, kad ja besidomintieji rastų bendraminčių, mentorių ir kūrybiškumui bei eksperimentams atvirą erdvę“, - kalbėjo Klaipėdos mokslo ir technologijų parko direktorė Roma Stubrienė.

Dalyviams iš pajūrio neteks ilgai laukti naujos progos vėl susitikti, o taip pat pabendrauti su profesionalais iš kitų miestų bei užsienio – balandį Klaipėdoje organizuojamas tarptautinis animacijos ir žaidimų festivalis BLON. Į šį renginį bus deleguoti ir geriausi „LT Game Jam 2020“ projektai, kuriuos atrinko išskirtinę šių metų žaidimų kokybę įvertinusi LŽKA valdyba. 


Susipažinti su Global Game Jam renginiu galite apsilankę oficialioje festivalio svetainėje https://globalgamejam.org/

Lietuvių sukurtus darbus rasite čia: https://globalgamejam.org/2020/jam-sites?title=&country=LT&locality=&field_site_address_administrative_area=

Šaltinis: Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.



Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location