Kovo 29 d.

Gimę Kaune namus atrado tarptautinėse rinkose

2018-06-05 07:58 Dalintis:

Pasiraitojus rankoves imtis darbo čia ir dabar investuojant į talentų auginimą ir komandą. Tokiomis gairėmis vadovaujasi Lietuvoje žinomos „NFQ Technologies“, „TeleSoftas“, „iTo“ ir kitos jaunų kauniečių įkurtos įmonės, išaugusios iki didelių verslų. Kartu su jomis per 20 metų užaugo Kauno mokslo ir technologijų parkas (Kauno MTP). Būtent apie žmogiškuosius išteklius bei laiku ir vietoje išmoktas pamokas versle pasakoja iš mažų verslų gimusios ir šiandien tarptautinį pripažinimą sulaukusios Kauno MTP alumni įmonės. **Orientacija į žmogų** Savo verslo pradžią kūrusi Kauno MTP technologinio verslo inkubatoriuje, išmanių ir inovatyvių IT paslaugų bendrovė „TeleSoftas“ šiandien veikia keturiose rinkose penkiuose miestuose – Kaune, Vilniuje, Ciuriche, Dubajuje ir San Fransiske. Žvelgdamas iš 15 metų veiklos perspektyvos, įmonės įkūrėjas ir vadovas Algirdas Stonys sako, kad sukūrė kitokį, į žmogų orientuotą verslo modelį. „Mums tiesiog pasisekė, kad pavyko suburti entuziastingų, gabių žmonių bendruomenę, kurių mintys ir vizijos, profesionalumo siekis ir ambicijos, sutapo. Ryšys tarp žmonių ir komandų, bendras mikroklimatas – labai svarbus aspektas, galintis įkvėpti imtis įkvepiančių projektų ir prisidėti prie mūsų visų, įskaitant paties verslo augimo“, – sako įmonės įkūrėjas A. Stonys. **Iš pradžių siekti užsienio rinkos** Nors įmonės vadovas teigia, kad versle svarbus kiekvienas žingsnis, nes nuo jo gali priklausyti pačios netikėčiausios detalės, lemiančios sėkmę ar sąstingį, vis dėlto „TeleSoftui“ didžiausią reikšmę turėjo drąsa nuo pat kompanijos įkūrimo pradžios žengti į tarptautinę rinką ir ten dairytis partnerių. Nuo veiklos pradžios „TeleSoftas“ sukūrė daugiau nei 350 inovatyvių sprendimų, kuriems pasitelkė naujausias technologijas, tokias kaip dirbtinis intelektas, virtuali ir praturtinta realybė. Kiekvieną sprendimą įmonė vysto siekdama suteikti pridėtinę vertę ir transformuoti verslus, sukelti reikšmingus pokyčius rinkose. Pernai tarptautinėje parodoje „Mobile World Congress“ įmonė pristatė itin daug dėmesio sulaukusį multifunkcinį virtualios konferencinių pokalbių platformos prototipą „Medusa“. Visuomenėje daug teigiamų reakcijų sulaukė ir šiemet pristatyta psichoterapijai skirta virtualios realybės sprendimo „Inner Child“ demonstracinė versija. Pasinėrę į virtualios realybės pasaulį, žmonės gali atsikratyti savo baimių. Įmonės vadovas teigia, kad pradedančiajam studento verslui ypač svarbi bet kokia finansinė parama. „Kauno verslo inkubatoriaus pasiūlyta pagalba komandą ne tik nemokamai aprūpino pirmuoju oficialiu biuru, bet ir suteikė verslui žmogiškojo palaikymo. Pirmasis „TeleSofto“ biuras tuomečiame Kauno mokslo ir technologijų parke – 12 kv. m patalpa, kurioje tilpo vos keli kompiuteriai ir tarnybinė stotis, o joje darbavosi keturių asmenų komanda“, – prisimena A. Stonys. **Iš bendrabučio kambario į inkubatorių** Kitos jaunos įmonės plėtros istorija panaši. Kai trims nuo svetainių kūrimo pradėjusiems KTU Informatikos fakulteto studentams įsikyrėjo lankytis vienas kito namuose ir bandyti susikaupti bendram darbui, vaikinai įsikūrė šalia universiteto įsteigtame tuometiniame Kauno technologijų centre. „Gavome mažą kabinetą darbui, tačiau iš tikrųjų tai nebuvo tik patalpų nuoma. Daug pridėtinės vertės suteikė susipažinimas ir suvokimas, kaip reikia daryti verslą”, – prisimena UAB „iTo“ vadovas Paulius Lazauskas. Pirmieji užsakymai keliavo iš lūpų į lūpas, o ir svetainių savo verslo reprezentacijai internete turėjo maža dalis įmonių. „Klientų mums ieškoti nereikėdavo, labiau reikėjo suvokimo, kas yra verslas. Pavyzdžiui, inkubatoriaus komanda turėjo labai atvirą požiūrį į jaunus žmones bei jų galimybes kurti savo verslą. Tuo metu tai buvo itin svarbu – ne vaidinti verslą, bet iš tiesų dirbti”, – pasakoja P. Lazauskas. Šiandien iki 49 narių išaugusi įmonės komanda verslininkui yra pati didžiausia investicija ir sėkmės garantas. Sklandi vidinė komunikacija ir komandos suderinamumas leido savo sukurtais sprendimais užkariauti mobiliųjų operatorių rinką. „Kaip ten bebūtų, turi atiduoti savo širdį darbuotojams, kad jie atsiduotų savąsias tau”, – sako P. Lazauskas. Anksti išgrynintas klientų profilis, ir energijos sutelkimas būtent į jų rūpesčius leido įsitvirtinti IT paslaugų sektoriuje. Jų sukurtais produktais naudojasi didieji šalies mobilieji operatoriai – „Tele2“, „Telia“ ir kiti. Šaltinis: Kauno mokslo ir technologijų parkas.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location