Balandžio 19 d.

Auganti e-prekybos svarba: pasirinkimas ar būtinybė?

2019-11-15 16:50 Dalintis:

Apsipirkimas internetu – įprasta daugelio vartotojų kasdienė praktika. Elektroninės prekybos modelis, jau seniai veiksmingai taikomas gerai pažįstamame „verslas vartotojui“ (B2C – angl. business to consumer) sektoriuje, vis sparčiau žengia ir į „verslas verslui“ (B2B – angl. business to business) pardavimus. Nenuostabu, kad šio sektoriaus klientai, dažnu atveju dalyvaujantys ir B2C santykiuose, tikisi sklandaus, kokybiško ir spartaus apsipirkimo, kurį garantuoti, nesinaudojant e-prekybos teikiamomis galimybėmis ir pranašumu, darosi vis sudėtingiau.

Future Ecom – tarptautinis konsorciumas, siekiantis padėti įmonėms išnaudoti jų tarptautinį potencialą per šiuolaikinius išmanios prekybos mechanizmus, Alborgo mieste (Danija) surengė ekspertinį susitikimą, skirtą aptarti globalias elektroninės prekybos tendencijas bei specifiką B2B ir B2C pardavimų sektoriuose. Pasak Danijos užsienio reikalų ministerijos specialistų prekybos klausimais, gerosios B2C sektoriaus internetinės prekybos patirtys gali būti sėkmingai pritaikomos ir B2B verslams. Nors abu šie sektoriai turi tam tikros specifikos, patogumas pirkėjams ir efektyvus būdas atrasti naujas rinkas ir galimybes pardavėjams – aktualus abiem.

Jei B2C prekyboje vyrauja „produktas parduotas – tikslas pasiektas“ devizas, į verslo klientus orientuoti prekybos santykiai pasižymi ilgalaikiškumu bei asmeniniais kontaktais. B2B sektoriuje dalyvaujantys pardavėjai siekia užsitikrinti kliento pasitikėjimą bei kuri ilgalaikius verslo santykius, neapsiribojančius sandorio trukme. Norėdami užtikrinti šių tikslų įgyvendinimą bei pajamų ir produktyvumo didinimą, B2B sektoriaus prekybininkai skiria vis daugiau dėmesio naujų elektroninės prekybos platformų paieškoms, galinčioms padėti atrasti ir sudominti potencialius klientus bei išlaikyti jau esamus. Ekspertų teigimu, B2B pardavimus vykdančios įmonės tikslingai ieško patikimų, lanksčių ir išbaigtų technologinių sprendimų, tačiau beveik pusė iš jų susiduria su iššūkiais, ieškant trečiųjų šalių partnerių, galinčių jiems padėti integruoti šiuos sprendimus. Prieš 10 metų su tais pačiais iššūkiais susidūrė ir B2C sektorius, tuomet aktyviai žengęs į elektroninės prekybos lauką.

Sparčiai plečiantis elektroninės prekybos platformų tinklui bei jų vartotojų kiekiui, specialistai pastebi, kad tiek B2C, tiek B2B sektoriuose suasmeninta pasiūla ir reklamos bei personalizuotas dėmesys klientui, didina jų pasitenkinimą apsipirkimu ir skatina sugrįžti. Atsižvelgdami į tai, B2B sektoriaus tiekėjai pradeda naudotis „didžiųjų duomenų“ (angl. big data) teikiamomis galimybėmis bei siekia dar labiau suasmeninti kliento apsipirkimo patirtį, viršijant šiuo metu B2C sektoriuje esantį lygį. Be to, sparčiai augant išmaniųjų telefonų galimybėms didėja mobiliuoju įrenginiu atliekamų pirkimų poreikis, verčiantis prisitaikyti tiek tiekėjus, tiek prekybininkus.

Ekspertai prognozuoja, kad ateityje dėl naujų technologijų, augančios konkurencijos bei kintančių klientų poreikių apskritai gali nelikti ribų tarp B2B ir B2C sektorių. Šie sektoriai darosi vis panašesni, o tai, kas buvo inovatyvu vakar, yra įprasta šiandien. Tad norėdamos išlikti konkurencingomis, įmonės yra skatinamos ruoštis bei skirti pakankamai dėmesio elektroninės prekybos teikiamoms galimybėms bei sparčiai kintantiems vartotojų poreikiams ir įpročiams.

Lietuvos inovacijų centras priklauso tarptautiniam konsorciumui Future Ecom, siekiančiam sumažinti reguliacinius barjerus ir atverti egzistuojančias technologines galimybes verslui plėstis Europos rinkose be sienų. Konsorciumo veiklos vykdomos pagal Europos teritorinio bendradarbiavimo programą Interreg Europe ir finansuojamos Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Šaltinis: Lietuvos inovacijų centras.

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location