Balandžio 19 d.

Atsinaujinančia jūros energija kvėpuojanti Klaipėda pristato vizualinį identitetą

2022-05-18 08:15 Dalintis:

VŠĮ „Klaipėda ID“ ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracija visuomenei pristatė miesto vizualinio identiteto vadovą ir atnaujintą miesto ženklą. Pusantrų metų trukusiu projektu buvo siekiama įgyvendinti strateginiuose miesto dokumentuose keliamus tikslus ir lūkesčius Klaipėdai. Projektą įgyvendino dizaino agentūra „CRITICAL“ ir tyrimus vykdanti supratimo agentūra „Xwhy“.

Remiantis miesto ekonominės plėtros strategija, dar 2019 metais buvo parengta Klaipėdos miesto pozicionavimo strategija, kurią atnaujinus 2020 metais buvo sukurtas ir Klaipėdos ekonominės miesto plėtros rinkodaros veiksmų planas. Pirmas žingsnis įgyvendinant šią strategiją buvo vizualinio identiteto sukūrimas. Miestų tarpusavio konkurencija, siekiant pritraukti investuotojus ir talentus, auga, todėl svarbu išlaikyti vieningą miesto įvaizdį bei užtikrinti, kad žinutės, kuriomis Klaipėda pristatoma skirtinguose kontekstuose, skirtingoms auditorijoms, papildytų viena kitą. 

Pusmetį trukusio kūrybinio etapo metu buvo analizuojamas istorinis ir kultūrinis Klaipėdos miesto kontekstas bei vykdomas sėkmingas visuomenės įtraukimas – kokybinėje apklausoje sudalyvavo beveik 1 iš 100 klaipėdiečių. Taip pat daugiau nei 50 verslo, turizmo, švietimo, kultūros, sporto ir bendruomenių atstovų dalyvavo įtraukimo sesijose, kūrybinėse dirbtuvėse.

Naujas vizualinis identitetas atspindi tyrimo metu suformuotą miesto tapatybės naratyvą: „Prisijaukinęs (atsi)kuriančia jūros energiją, žmogus ir miestas kvėpuoja darniu ritmu. O tai – pilnavertiško gyvenimo šiame mieste apibrėžimas.“ Šis naratyvas integruojasi su Klaipėdos, kaip judančio miesto, idėja praturtindamas ją simbolinėmis sąsajomis su ritmingu jūros judėjimu ir gyvybingumu, išreiškiančiomis darnaus, harmoningo gyvenimo šiame mieste galimybę. 

Kuriant miesto ženklą, komisija ir išoriniai ekspertai suabejojo, ar visiškai naujas simbolis lengvai prigytų mieste, todėl buvo nuspręsta grįžti prie miesto ištakų ir istorinio Klaipėdos antspaudo. Remiantis juo sukurtas stilizuotas logotipas, atitinkantis šiuolaikinės rinkodaros lūkesčius. 

„Tikiuosi, jog kiekvienas klaipėdietis naujoje vizualinio identiteto sistemoje ras bent dalelę savęs. Vieniems svarbiau jūra, kitiems senamiestis, dar kitiems – miestą supanti žaluma. Svarbu, kad sukurta sistema atitinka tiek miesto strateginius dokumentus, tiek ir tyrimo metu suformuluotą naratyvą. Juk miesto simbolika yra tam tikras kompromisas, atspindintis kiekvieno nuotaikas ir lūkesčius“, – pasakojo projekto vadovas Girmantas Neniškis. 

Renginio metu taip pat pristatyta internetinė platforma – Klaipėdos miesto vizualinio identiteto generatorius, kurio pagalba kiekvienas, net ir neturintis patirties dizaino srityje, galės susikurti vizualinę medžiagą, atitinkančią miesto identiteto gaires. 

Klaipėdos miesto savivaldybės administracija planuoja miesto identiteto įvedimui į rinką ir įgyvendinimui 2022 metais skirti 197 tūkst. eurų. Tačiau tikėtina, kad tikrąją identiteto naudą bus galima įvertinti per trejus-penkerius metus.

Šaltinis: Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas

Pasidalinkite savo nuomone

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Privalomi laukai pažymėti*

icon-search icon-time icon location